/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Com port(serial) problemer...hjelp meg
Fra : oksi
Vist : 364 gange
140 point
Dato : 01-12-01 12:27

Hei,

Har fått problem med com porten som er koblet til serial utgangen.
Alt ser helt normalt ut men når eg kobler noe til serial porten får eg ikke respons.
Eg har prøvd å fjerne komenikasjonsporten inne i system. Eg rebooter maskinen og når windows starter så finner den porten igjen.
Alt ser normalt , men når eg kobler div. ting til porten skjer det ingenting.

Noen som kan hjelpe meg......takker

Mvh
Oksi

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-12-01 13:44

Hej Oksi
Lige en lille høflig kommentar
Syntes du ikke det er på sin plads at du lige giver en melding om de andre spørgsmål du har kørende?jeg vil da nok mene der er ikke meget ved at hjælpe dig når du ikke gider at melde tilbage på dine andre spørgsmål først
MVH Brian

Kommentar
Fra : oksi

Dato : 01-12-01 15:28

Hei Brian,

Svarene har ikke vært til hjelp, derfor har eg avventa litt.

Mvh
Øksi

ps. kan du hjelpe meg her da?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 01-12-01 17:25

Hej Oksi

Du har 3-4 Spørgsmål liggende, som ikke er blevet afsluttet. Når først dine spørgsmål ryger ud af "seneste 25" kategorien,-så skal du nok ikke regne med at få mere hjælp. Derfor ,---vær Venlig overfor de mennesker der prøver at hjælpe dig, ved at få afsluttet dine Spørgsmål INDEN de ryger ud af "seneste 25" Gruppen.

Mht serial kommunikation, det kan være noget tricky noget nogen gange (baudrate start/stopbits paritetsbit mm.)
Hvad er det som du prøver at koble på din serial port....?
Hvis du er i tvivl om din port virker, kan du jo altid prøve at sætte en mus på, det plejer at virke uden problemer.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : oksi

Dato : 01-12-01 18:44

Hei Parkenss

Takker for opplysningene. Skal skjerpe meg der.

Når det gjelder com porten så fungere ingenting som det skal.
Har feks. prøvd å koble til Logomanager, nullmodemkabel,simkortbrenner men ingen respons.
Så eg tviler på at en mus vil virke bedre. Eg har foresten ikke en slik mus som passer der.
Eg vil sette stor pris på å få svar på dette.

Mvh
Oksi

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-01 02:45

"oksi" <oksi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:a23O7.2459$K4.443404@news010.worldonline.dk...
> Hei,
>
> Har fått problem med com porten som er koblet til serial utgangen.
> Alt ser helt normalt ut men når eg kobler noe til serial porten får eg
> ikke respons.
> Eg har prøvd å fjerne komenikasjonsporten inne i system. Eg rebooter
> maskinen og når windows starter så finner den porten igjen.
> Alt ser normalt , men når eg kobler div. ting til porten skjer det
> ingenting.
>
> Noen som kan hjelpe meg......takker
>
> Mvh
> Oksi
Måske er "input/output-område" angivet forskellig i bios og i enhedshåndteringen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-12-01 23:58

Du skal nok lige prøvet at gå ind i din bios
det kan være at com porten er disablet derinde Oksi
MVH Brian

Kommentar
Fra : oksi

Dato : 03-12-01 01:58

Eg kunne ikke se noe i bios.
Den kan vel ikke bare bli disable av seg selv?
Mvh
Oksi

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-01 14:44

Til oksi
du skriver
Den kan vel ikke bare bli disable av seg selv?
Det har vist sig at i nogle af Compaq modeller kan det opstå at den Disabler sig selv,hvis man køre et nyt styresystem ind-men det ved jeg jo ikke om du har gjort-men prøv at kikke efter i din bios for at se hvordan den står
OK
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-12-01 09:39

Hej oksi

Nu har du gjort det igen.-----Smuttet fra os der prøver på at hjælpe dig.
Giv lige en tilbagemelding om hvad der sker !!!!!!!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : oksi

Dato : 04-12-01 23:20

Hei Parkenss,

Nei eg har ikke det, slapp av.
Eg har svara på alle svara som har kommet.

Det fungere ikke enda. Fatta det ikke.
Når eg går inn på computer setup og inn under communicatiions så er det kun parallel port mode som står oppført.
Hvor er port mode for seriall?
Ideer??

Mvh
Oksi

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 140 point
Dato : 04-12-01 23:53

Hej igen oksi
Du er sikker på at den er sat til inde i bios som jeg før har skrevet?
prøv at højreklik på denne computer og vælg egenskaber og vælg fanen enhedshåntering-så gå der ned hvor der står porte-fjern +tegnet ude til venstre-så kan du se de porte der er-prøv at gå ind under hver ports egenskaber
når du kommer derind så prøv at kikke forneden der hvor der står brug af enheden-der må ikke være en flueben hvor der står deaktiver i denne hardware profil-er der det skal den fjernes.
Hvis det stadigvæk ikke hjælper så prøv at instalerer din windows igen da der kan mangle en vxd systemfil
MVH Brian