/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Køb af webcam
Fra : kennybear
Vist : 604 gange
50 point
Dato : 03-06-03 17:19

Hej dér,

Jeg står for at skulle købe mig selv et webcam, og i den forbindelse vil jeg gerne vide hvad det er jeg skal holde øje med, det være sig opløsning og alle de andre spec's, jeg aner nemlig intet om webcams så derfor ville det være rart at vide hvilke ting det i hvert fald skal kunne osv. osv. Prisen havde jeg forestillet mig skulle ligge på max en 3-400 kroner. Nogen der har nogle gode idéer?

//Kenneth
P.S. skal du/i bruge mere info så sig lige til.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 03-06-03 18:19

http://www.edbpriser.dk/

prøv at kigge herinde, der er masse af modeller og nogle af den er rated af dem der har købt dem...

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 03-06-03 18:20

http://www.oneshop.dk/prodSearch.asp?IT=99076&urlAction=details

bla. dette er et godt nemt og let webcam der opfylder de fleste behov

Kommentar
Fra : wost100

Dato : 03-06-03 19:29

Jeg købet et i føtex for 149 før jul og det virker super og efter hvad mine behov.
Jeg kan ikke se iden i at købe et vildt dyrt et men det er jo op til dig.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 03-06-03 19:42

Melander du har helt misforstået mit spørgsmål, det jeg søger svar på er det samme som hvis man køber en ny skærm f.x. den ska oxo helst opfylde nogle minimums specifikationer, det var mere i den retning mit spørgsmål gik

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-06-03 22:15

Hvis du nu fulgte Melander's råd og kikkede lidt efter, så står der faktisk det du vil vide her, nemlig hvad brugere mener der er plus og minus ved de forskellige webcam:
http://www.edbpriser.dk/
Forside>Hardware>Webcam>WebCam Pro
og det er bare en af dem.
Inden man stiller krav til apparatet, er det måske en god ide at finde ud af hvad man vil bruge det til.
Emesen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 03-06-03 22:31

Hmm.
En god ide kunne måske også være dette:

Citat
Utroligt lille Webcam til din PC eller Notebook.
Tager billeder i op til 352 X 288 pixels i 16 bit og video i op til 30 frames i sekundet.
Leveres komplet med kabel og software. System: Windows 98/2000/Me/XP.

Altså samme specifikationer
Pris 198 kr hos THansen: http://www.thansen.dk/products.asp?c=146503174&n=593819046#xy
Kvaliteten er dog efter sigende svingende der, men måske en ide

mvh srhansen

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 03-06-03 22:54

>Hvis du nu fulgte Melander's råd og kikkede lidt efter, så står der faktisk det du vil vide her, nemlig hvad brugere mener >der er plus og minus ved de forskellige webcam:
>http://www.edbpriser.dk/
>Forside>Hardware>Webcam>WebCam Pro
>og det er bare en af dem.
>Inden man stiller krav til apparatet, er det måske en god ide at finde ud af hvad man vil bruge det til.
>Emesen.

Det skal bare bruges til almindelig webcam chat, og til at tage billeder nødtørftigt til brug på profiler på nettet og i den dur, men det gør ikke noget at billederne er skarpe, har et lille digital kamera, men det stinker pga en dårlig optik, selv billeder i 640x480 er grumsede, håber den smule info kan bruges til noget

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 03-06-03 23:19

Logitech QuickCam® Zoom
Resolution: 640x480 Video & Stills
Color: 16.7million (24-bit)
Speed: 30 fps
Interface: USB
Digital Microphone
Software: IM Video Companion™ and more
Warranty: 2 Years
Producent varekode: 961238-0914
QuickCam® Zoom 640x480 pixels / 24bit / CMOS / USB / Microphone 454 kr

Godt Kamera. Softwaren er god, men den er lidt for enkel. Der er mange gode funktioner i den. Bl.a Overvågnings funktion, Digital zoom efter hovedet. ( den følger ens hoved - hvilket er ganske smart )
Der er en kanon billedkvalitet i video, og det et også godt til alm. still billeder.
Et minus er kameraters indbyggede microfon. Den kan indstilles så den ikke reagere på de mindste lyde. og hvis man ikke får gjor´t det så er det en fandens dårlig mic. Men brug lige 20 min på at instille det hele. så har du et super webcam.
5 stjerner fordi det er nemt og venligt, fordi det er pændt, og fordi at det har en så god kvalitet.

Dette ser ud til at opfylde dine krav.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : kennybear

Dato : 04-06-03 13:37

Tak for svaret emesen. Det var lige netop den slags information jeg havde brug for, kanon kan jeg kun sige

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-06-03 15:59

Jo tak - men jeg har faktisk kun vist dig det som Melander henviste til.
Emesen.
Citat
http://www.edbpriser.dk/
prøv at kigge herinde, der er masse af modeller og nogle af den er rated af dem der har købt dem...

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 04-06-03 19:27

ja men pointen med kandu.dk er vel egentlig at når nogle stiller et spørgsmål, ja så skal de vel også have et fyldestgørende svar?? der er ligesom ingen pointe i at oprette et helt forum med tusinder af kategorier bare for at man får sådan et kort ligeglads-agtigt svar som langt de fleste herinde kommer med??? jeg mener, jeg kender skam godt edbpriser.dk og ved udemærket HVOR webcams findes derpå, hele pointen er jo at dem der stiller et spørgsmål herinde faktisk søger at gøre brug af andres ekspertise indenfor et givent felt, og i mit tilfælde webcams, jeg kunne jo bare ha valgt at købe det første og bedste jeg så på nettet eller i en butik uden tanke for om det overhovedet var et brugbart webcam. Grunden er jo at jeg som ingen viden har om lige webcams søger at blive fri for FØRST at sætte mig ind i teknik osv. INDEN jeg skal gennempløje en prisdatabase for at så at ende tilbage ved start fordi jeg stadig ingen anelse har om teknikken i webcams og om de er prisen værd osv. osv.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-06-03 19:31

Ok-det er ok.
Emesen.