/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
signalforsterker
Fra : jensalexander
Vist : 420 gange
200 point
Dato : 17-10-12 09:58

bor et sted hvor der er gratis internet, men signalet jeg modtager er svagt. kunne ønske mig at jeg ikke mistet forbindelsen så ofte.
Findes der en form for antenne jeg kan sette op som kan forsterke det signal jeg modtager.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 17-10-12 10:42

lidt mere uddybende forklaring ønskelig

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : jensalexander

Dato : 17-10-12 10:54

kan jeg sette en antenne på taget som gør at jeg kan opnå en god forbindelse med det trådløse net jeg skal lokke mig på ?
får blot en "pin" på styrke signal og kunne ønske tre eller fire. den ene pin jeg har forsvinder en gang imellem, og da må jeg vente til den kommer tilbage for så at lokke mig på igen

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 17-10-12 11:05

jeg vil anbefale du får adgang til internet gennem en udbyder, afhængig af hvor du bor. jeg har bredbåndNord, koster 269,- pr måned de første 6 måneder 169, og så er der fuld knald på, altid signal, og en hastighed på 30/30

Kommentar
Fra : jensalexander

Dato : 17-10-12 11:09

når jeg har gratis net ser jeg ikke efter et net som koster penge. prøv at læs spørgsmålet inden du svare.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 17-10-12 12:46

du må da vide hvor det gratis net kommer fra

Kommentar
Fra : vith

Dato : 17-10-12 13:05

Er det noget i denne retning, du søger

http://www.altomdata.dk/power-til-din-internet-forbindelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-12 14:48

Den TP som vith henviser til er jeg netop ved at købe, da en jeg kender anbefaler den.

http://www.fcomputer.dk/netv%C3%A6rk/transceivere-multiplexere/kobber/tp-link/tl-wa830re-300mbps-wireless-n-range-extender-forl%C3%A6nger-til-tr%C3%A5dl%C3%B8st-netv%C3%A6rk.html

Den skal hos mig forstærke ca. 40 mtr. væk.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-10-12 16:37

Det fornuftigste og billigste du kan gøre er at forbedre antennen,

Brug et optimalt nedføringskabel. Sæt antennen , så der er frit sigt. Ekperimenter med at flytte den lidt.

Små flytninger, på bare 10 cm , kan betyde en masse på grund af den korte bølgelængde og inteferens med reflekser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-12 17:27

Citat
Det fornuftigste og billigste du kan gøre er at forbedre antennen,

Hvad er det for en antenne du taler om transor................han skal ikke sende men modtage.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-12 20:03

jensalexander - Jeg har bestilt sådan en her:

http://www.fcomputer.dk/netv%C3%A6rk/transceivere-multiplexere/kobber/tp-link/tl-wa830re-300mbps-wireless-n-range-extender-forl%C3%A6nger-til-tr%C3%A5dl%C3%B8st-netv%C3%A6rk.html

Jeg vender tilbage med melding om hvordan den virker som trådløs forlænger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-12 22:41

Nu fandt jeg denne tråd.
Den TP-link virker meget godt men er ikke nem at styre, fordi computeren falder af TP og tilbage til den svagere router.
Når TP ikke er hoppet af så virker det fint med forstærkningen fra min D-Link router gennem TP-Link til den bærbare.