/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
forelsket i fyr på 22
Fra : bublebee
Vist : 1578 gange
100 point
Dato : 16-10-12 13:16

Jeg er 29 og har en datter på 1 år. Jeg er faldet pladask for en skøn fyr på 22 - han er meget voksen og moden af sin alder. Han er også utrolig glad for mig (han tør ikke sige elsker endnu - men er smask forelsket siger han ) . Vi nyder hinandens selskab og min datter er rigtig glad for ham.

Han er dog lidt bekymret for hvad hans omgangskreds vil sige, og på det ansvar det er at tage en kvinde med et barn. Men modsat elsker vi hinanden rigtig højt.

Hvad taler for og imod sådan et forhold - skal man ikke bare kaste sig ud i det ??

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 110 point
Dato : 16-10-12 13:21

Du får aldrig nogen garanti for at et forhold vil vare forevigt, man tager en chance, og ser hvad der sker.

Så jo, selvfølgelig skal i kaste jer ud i det! Tillykke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-12 14:39

Sølle 7 års forskel er da ikke noget særligt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-10-12 14:41

Tillykke med forelskensen.
OG gå du bare "om bord" i ham.
NYD det....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-12 14:58

Mon ikke du er lige lovlig hurtig til at finde en ny kæreste. Du har ikke været gift ret længe, og er næsten lige blevet mor, med hvad det medfører at store forandringer, jeg synes i skulle arbejde på at få ægteskabet til at fungerer.

Hvis der overhovedet ikke er flere følelser tilbage mellem jer (de kan godt drukne i babyforandringen) så betyder aldersforskellen intet - hvis han ellers er indstillet på at være far - også om natten, i stedet for sjov med vennerne.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 16-10-12 15:01

Du kan ikke være sikker på at en på din egen alder er bedre end ham du har nu på 22 år
så nyd i bare jeres forhold og er der nogle der har ondt i r**** så er det deres eget problem.

jeg har selv barn med en som er 16 år ældre end mig og en anden som er 6 år ældre end mig og ingen af de forhold har holdt, så nu har jeg de sidste 2 år været sammen med en som er 9 år yngre end mig

Så alderen har ingen indflydelse på om det holder

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-12 15:05

Kuvøseguf - formel :

Din alder divideret med 2 plus 7
Altså
29/2 + 7 = 21,5 År.

”Knægten” ligger inden for den magiske grænse.
Han er ikke Kuvøseguf ! Nul problemer !
Og resultatet bliver bedre, for hvert år der henrinder.
Gambrinus
PS :
Jeg kommer selv sammen med en pige, der er 13 år ældre end jeg.
Meennn……. Vi er også noget ældre.
Du ka’ ligeså godt rykke ud med din korrekte livsalder til ham med det samme.
Det tog mig 2 år, at få lusket ud af larven, hvornår
hun i virkeligheden var blevet undfanget.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-10-12 15:16

Citat
Han er dog lidt bekymret for hvad hans omgangskreds vil sige, og på det ansvar det er at tage en kvinde med et barn. Men modsat elsker vi hinanden rigtig højt.

Det med hans omgangskreds,skal han bare ta`stille og roligt.Der vil nok være en overgangsfase,hvor han modta`r,nogle "smarte" bemærkninger.Men det dør stille og roligt ud.(Har selv en vis erfaring).

Efterhånden er halvdelen af parforhold,jo af "blandet" herkomst.Det er slet ikke usædvanligt.
Eneste "skår i glæden" for mig at se,er om han er gammel nok til at se,at han har fået en tillægsgevinst:
Citat
en datter på 1 år

Held og lykke.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-10-12 15:23

Citat
Så alderen har ingen indflydelse på om det holder

Næhh...Min morfar var 12 år ældre,end mormor. Men det virkede modsat......han var meget yngre af sind,end hende.

Såååee,der er ingen regler........

M.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-10-12 19:43

Hold da op, bublebee, det går godt nok stærkt her. Nu har vi fulgt dig siden din graviditet, og nu er din datter et år, og du skal allerede skilles (er blevet skilt?)
Jeg vil ikke være fordømmende, men jeg håber, du vil tage det roligt og sikre dig, at det du nu vælger er gennemtænkt.
Der er vel ikke noget problem i sig selv at være sammen med en yngre fyr, men I kan da vente med at gøre noget officielt til I har været sammen i et halvt års tid og ved, at jeres forhold er holdbart. Personligt ville jeg være lidt bekymret, om din nye "erobring" har løbet hornene af sig. Forestil dig, at han om 5 år synes, at han har været sammen med for få piger, og på det tidspunkt vil "jage" videre.

Det lyder ikke pænt, når jeg skriver det, det kan jeg godt se, men jeg har bare set så mange blive skuffede efter nogle år. At du synes han er moden, er rigtig fint, men er hans venner også det? Og hvis det er venner, han er rigtig glad for, og de er et andet sted i livet, hvor der festes igennem, og hvor der ikke er ansvar for børn, så kan han få det svært med at være sammen med dem, for du vil (måske) føle at han burde være ansvarlig og være hjemme hos dig og lillepigen.

Fornuft og forelskelse er to størrelser, der nogen gange er i modstrid. Men husk der er en 3. part, der ikke kan sige til eller fra, nemlig din lille datter, der nok, hvis hun kunne vælge, ville have både mor og far hjemme hos sig.

Nå - lang historie kort: Pas godt på din lille pige og dig selv. Tænk dig godt om, og tag det roligt! Lad være med at forhaste noget - det går sjældent godt.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-10-12 20:56

Kender et par, hun var 21, han var 32, da de begyndte at komme sammen. Det er lidt over 3 år siden. Idag har de den dejligste datter på 2 år og har det fint sammen. 11 års aldersforskel.
Skid hul i hvad andre siger, så længe i har det godt sammen. Rigtige venner vil acceptere det :)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-10-12 21:18

Står ved mine indlæg. Men er samtidig helt enig med pifo`s kloge og følsomme indlæg.
Der er ting,som jeg ikke kendte.

M.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 06-12-12 21:43

Tak for svaret fun2.