/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
SL-75FRN2 Red Storm?
Fra : Kris
Vist : 410 gange
360 point
Dato : 03-06-03 11:02

Jeg har lige købt ovennævnte Soltek bundkort. Når man booter op viser det med stor rød skrift "Red Storm Overclocking". Hvor i bios aktiverer jeg Red Storm og hvordan fungerer det? Har prøvet at overclocke før, så jeg kender godt lidt til det. Bare ikke til Red Storm. Er der nogle der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : krael

Dato : 03-06-03 12:29

Det er faktisk ret simpelt.

hvis du går ind under din bios, så vil du kunne se noget, der hedder voltage/frequency control eller lign.

Du åbner blot dette, også vil der stå noget ala "start overclocking" også kører det fremdeles. BIOS'en vil selv finde den rette frekvens, og derved det rette antal mhz.

For at kunne slå dit bundkort over på max i frekvens, så skal du dog ind og rode på selve bundkortet. I din medfølgende manual, kan du se, hvor på bundkortet disse pins skal sidde, og hvordan de skal sidde, for at få bedst muligt ydelse ud af kortet.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 03-06-03 13:17

Når jeg går ind under voltage/frequence kan jeg kun overclocke dem manuelt

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 03-06-03 13:18

Kan ikke finde noget der gør det selv.

Kommentar
Fra : krael

Dato : 03-06-03 14:04

Hmm. Så check din manual, og gør det direkte på bundkortet. Det er også klart det letteste. der er en oversigt på frekvenserne, dine 5 forskellige pins kan indstilles til.

Kommentar
Fra : krael

Dato : 03-06-03 14:04

Hmm. Så check din manual, og gør det direkte på bundkortet. Det er også klart det letteste. der er en oversigt på frekvenserne, dine 5 forskellige pins kan indstilles til.

Kommentar
Fra : krael

Dato : 03-06-03 14:04

Hmm. Så check din manual, og gør det direkte på bundkortet. Det er også klart det letteste. der er en oversigt på frekvenserne, dine 5 forskellige pins kan indstilles til.

Kommentar
Fra : krael

Dato : 03-06-03 14:05

Ups. sry for dobbeltposting, men kom til at trykke noget forkert.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 03-06-03 22:13

Det er bare i orden. Problemet er bare at den eneste jumper der relaterer til det, er J2 og der kan man vælge ml. 100MHZ/133MHZ eller 166MHZ CPU clock. Sætter jeg den til 166MHZ er det for meget og computeren vil ikke boote. Så jumperne kan jeg ikke bruge til noget. Jeg kan virkelig ikke forstå at jeg ikke kan finde Red Storm overclocking, er der ikke nogen der har sådan et bundkort her og ved hvor det er?

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 09-06-03 04:21

har du undersøgt om du har mulighed for at flytte en jumper, for at reset din bios direkte på bios?? hvis det er ik er såen en jumper, prøv da at ta batteriet ud i ca. 5-10 sek.

hilsen michael

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 09-06-03 22:18

Ja, sådan en er der og jeg kan sagtens reset den. Men det er ikke problemet. Problemet er bare hvor jeg finder Red Storm . Så den kan overclocke automatisk.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 11-06-03 23:27

Er der ingen der ved noget om det eller har prøvet det selv?

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 13-06-03 17:29

Hej Kris.
Jeg har et SL-75FRV , da er det sådan at, du skal gå ind i biosen , "freqency / voltage control".
der kommer en ny menu , lad da den røde linie stå på " REDSTORM OVERCLOCKING TECH." og tryk "ENTER"
så skulle det køre ?.
Med mindre det ser anderledes ud i din bios.

MVH Hardy.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 13-06-03 20:45

Sådan ser det desværre ikke ud i min bios.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 20-06-03 16:27

hvordan ser det så ud ?.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 20-06-03 20:49

Der er ingen rød linje og man kan kun stille på cpu ratio og cpu core frequency. Derudover kan man stille på strømmen til agp og dimm

Kommentar
Fra : 0raxter

Dato : 21-06-03 16:23

Det der red storm OC noget giver jeg Minus for..... ! ..... Har det bundkort i en af mine servere og når man bruge Red storm vil den næsten ikke OC min 1900+... Men Hvis jeg gør det manualt kan jeg få den op på 2,1 Ghz hvor med Red storm vil den kun gå til 1834 Mhz... :(... Den begynder at mangel V-core, så derfor her jeg ikke kunne bruge Red Strom til noget... !

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 25-06-03 16:21

Hvilken cpu og ram har du ?

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 27-06-03 14:58

2x256 samsung og en 2000xp cpu

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 27-06-03 16:49

Hej igen
din cpu har en fsb 266 mhz, men du skriver ikke noget om hvilken type ram du har ? , er pc 2200 ell 2700
det er også vigtig at vide hvor mange mhz det kan kør .

mvh hardy.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 27-06-03 19:39

Var ikke helt v[gen der. Ja, den har en fsb p[ 266 og mine ram er pc 2700

Accepteret svar
Fra : phg1

Modtaget 360 point
Dato : 07-07-03 22:09

det er ikke alle soltek kort der har redstorm selv om det står på bootsiden,men jeg vil heller ikke anbefale det med mindre du gerne vil have en særdeles ustabil comp jeg har selv en xp 1700+ superstepping der kan overclockes helt vildt den kom op og yde som en xp1900+ menblev ustabil af h... til.

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 06-08-03 14:32

Tak for svaret phg1. Det lader til at der ikke er nogen Red Storm overclocking på det her kort:(