/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Passer disse RAM til mit motherboard?
Fra : Marc88
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 20-09-12 11:25

Hej alle,

Jeg skal til at opgradere mine RAM.
Jeg har et Gigabyte EX58-ud4 motherboard

Og overvejer disse RAM:

http://www.computersalg.dk/produkt/665512?varenummer=665512&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser

Kan ikke lige overskue hvordan jeg finder ud af om de passer

Mvh Marc

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-09-12 11:49

Hent programmet SIW, det fortæller dig hvilke ram der passer til dit bundkort

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 20-09-12 12:01

du kan også hente " cpuid cpu-z det fortæller dig nøjagtig hvad du har men siw siger også hvor meget bundkortet kan klare

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-09-12 12:21

Her kan du se specs om dit bundkort
http://www.gigabyte.dk/products/page/mb/ga-ex58-ud4_10/specs/

Og jo du kan godt bruge de ram du linker til, MEN du får bare ikke fuldt udbytte af dem.

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 20-09-12 12:33

Hej alle,

Tak for jeres svar.

Jeg kender godt de ovennævnte programmer, men hvor er det jeg kan se om de er kompatible?

Er det PIN, PCXXXXX eller hvad er det jeg skal kigge på?

@Webnoob: Hvorfor får jeg ikke fuldt udbytte af dem?

Mvh Marc

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-09-12 12:49

Dit kort kan kun klare 800 MHz mod de ram du vil købe kan klare
Hukommelsesfrekvens 2133 MHz ( PC3-17000 )

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 20-09-12 13:01

Hvor står det, at det kun kan klare 800MHz?

På gigabyte.dk står der:

Hukommelse:

6 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 24 GB of system memory
Dual/3 channel memory architecture
DDR3 2000+/1333/1066/800 MHz

Mvh Marc

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-09-12 13:33

JEg er ikke helt sikker på hvad Gigabyte mener med 2000+, men jeg tror ikke dit bundkort kan køre med en frekvens på 2133 MHz.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-09-12 13:41

Citat
Hvor står det, at det kun kan klare 800MHz?

Du har ret, mig der bare ikke fik det hele med.

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 20-09-12 13:51

@webnoob: Det er jeg heller ikke. Men umiddelbart, frekvensmæssigt, bør mit bundkort godt kunne klare det, ikke?

Hvad skal jeg ellers se efter?

@mig-selv: Det er i orden

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-09-12 13:53

Citat
@webnoob: Det er jeg heller ikke. Men umiddelbart, frekvensmæssigt, bør mit bundkort godt kunne klare det, ikke?

Det tror jeg ikke, men jeg er ikke sikker.

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 20-09-12 13:59

Hmm okay.. Jeg må nok forhøre mig hos gigabyte så.

Mvh Marc

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 22-09-12 14:32

Jeg har lige skrevet til føniks computer.

Angående CPU-Z, så ved jeg ikke om dette siger jer noget?

http://i49.tinypic.com/2q0lul5.jpg

God weekend.

Mvh Marc

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 26-09-12 14:02

Så kom der svar fra Føniks.

Mit spørgsmål lød:

[B]Hej Føniks,

Jeg står og skal til at udskifte mine RAM. Jeg har imidlertid meget svært ved at finde ud af hvilke der passer til mit bundkort.
Jeg har forsøgt mig på forskellige fora, men har ikke kunnet finde svar.

Jeg har set på disse RAM:
http://www.fcomputer.dk/hardware/ram/kingston/hyperx-genesis-4x4gb-ddr3-1866mhz-pc3-14900-cl9.html

http://www.fcomputer.dk/hardware/ram/kingston/hyperx-genesis-4x4gb-ddr3-2133mhz-pc3-17000-cl11.html

Jeg har vedhæftet et screendump fra cpu-z i håb om at det giver mening for jer?

Det er forresten dette bundkort jeg har:
http://www.gigabyte.dk/products/page/mb/ga-ex58-ud4_10/specs/

Mvh Marc[/B]

Deres svar:

[B]Hej Marc,

Det skal være de RAM med 2133mhz du linker til :-)[/B]

Så fik vi den klaret

Mvh Marc