/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ny computer.....
Fra : theking
Vist : 346 gange
250 point
Dato : 30-05-03 19:56

Hvor kan man købe en god, og kraftig computer.Den skal bruges til spil samt allround brug.
som ikke koster en bondegård.

Ps. mit budget er ca 7.000 kr

Kommentar
Fra : theking

Dato : 30-05-03 19:57

ps. bor i kbh.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-05-03 20:00

Gå en tur i computerstreet (Falkonér Alle). Der er mange gode tilbud.
Emesen.

Kommentar
Fra : theking

Dato : 30-05-03 20:08

der har jeg været, men det hjalp ikke

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 260 point
Dato : 30-05-03 20:28

Hej theking

Har du ikke mod på at bygge en selv ? Ved at bygge den selv får man de bedste resultater og den største tilfredsstillelse syntes jeg.

Hvis du ikke har mod på at bygge den selv vil jeg lige skrive hvad jeg syntes den skal indeholde hvis jeg stod og skulle købe en puter nu:

Motherboard ASUS eller MSI (microstar)

Chipset Intel

CPU pentium 4 northwood 2,2 GH, (bedste køb for tiden), det er her vigtigt at notere sig at mange vil vælge AMD, men jeg er til INTEL

Kabinet Enlight, eller støjfrit kabinet fra http://www.morgen.dk/silent.htm

Tastatur Microsoft natural keyboard, men det er smag og behag.

Lydkort soundblaster Audigy, mindste EAX model, kan stort set det samme som de dyre.

kombi CD-romdrev/brænder, her vil jeg vælge LG, flere gange kåret som bedst buy.

Harddisk IBM DeskStar 120GXP, mest plads for pengene i IBMs program

Mus Logitech mousman wheel, med infrarød aftastning ingen kugle

Grafikkort GeForce4 Ti 4200-8X, ASUS eller MSI

Monitor LG 19", jeg har en og er vældig tilfreds. Ellers ville jeg overveje en fladskærm med høj refresh rate og lav response tid.

Tja, det var hvad jeg godt kunne tænke mig Spørg endelig, hvis der er noget du vil have uddybet.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 30-05-03 20:55

Prøv edb-direct.dk
Mvh Ole

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 31-05-03 00:25

Jeg købte min WinXP - Athlon1900+ o.s.v. for næsten et år siden på nettet til næsten samme pris (7000,-)
og jeg har intet haft at udsætte på den.
prøv: www.edbpriser.dk (jeg købte min hos midt-data)

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 31-05-03 10:31

Kig her:

PC-Systemer Uden Skærm:
http://www.gate2prices.dk/computere/pcsystem-vis.asp?Screen=No&Kode=492

Det er en Intel Pentium 4 3000MHz

*************************************************************

PC-Systemer Med Skærm :
http://www.gate2prices.dk/computere/pcsystem-vis.asp?Screen=Yes&Kode=500

Det er en Intel Pentium 4 2667MHz (533MHz)

eller

http://www.gate2prices.dk/computere/pcsystem-vis.asp?Screen=Yes&Kode=497

Det er en AMD Athlon XP 2800+ (2250MHz)

mvh
Ishoey

Godkendelse af svar
Fra : theking

Dato : 01-06-03 11:14

Tak for svaret srhansen.
jeg vil gå ud og shoppe lidt.

med venlig hilsen theking.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 01-06-03 11:35

Hej theking

God fornøjelse med byggeriet, hvis du vælger at bygge selv

mvh srhansen

Kommentar
Fra : theking

Dato : 01-06-03 12:30

det vil jeg gøre, med lidt hjælp fra venner, så tak for svaret
mvh theking