/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Nas mapping på android tablet
Fra : ThomasCSR
Vist : 479 gange
200 point
Dato : 04-06-12 09:05

På min pc har jeg mappet min Western Digital NASserver, så den optræder som et lokalt drive (drive Z:/ ) ved hjælp af software, der fulgte med NASen.
Er der nogen, der ved, om jeg også kan gør det på en android tablet. Selvfølgelig kun ved wifi brug.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 210 point
Dato : 04-06-12 09:46

Gøres via en SMB Klient eller plugin

https://play.google.com/store/apps/details?id=lysesoft.andsmb&hl=en

Personligt kan jeg bedst lide Plugin & ASTRO

ASTRO File Manager & ASTRO SMB Module

https://play.google.com/store/search?q=ASTRO&c=apps

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 04-06-12 16:48

Jeg har prøvet Astro, og selv om der står, at den har CIFS, kan jeg ikke umiddelbart eksekvere filer, der ligger på min NAS, ligesom jeg kan på PCen. Den minder en hel del om en FTP-klient.
Jeg vil gerne kunne se mine film på serveren direkte, uden at skulle downloade dem først.
Jeg skal altså finde em måde at få min NAS til at se ud som lokal storage.
Men det kan måske ikke gøres pt.
Astro's melding, hvis jeg prøver, er nemlig, at det ikke kan gøres "PT". Det giver jo forventning om, at det kommer senere
Jeg har forøvrigt skrevet til Western Digital, for at høre, om de havde noget, der duede. De har nu ikke svaret

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 04-06-12 18:11

så brug 'Ghost Commander File Manager' og dens SMB plugin

https://play.google.com/store/search?q=ghost&c=apps

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 04-06-12 18:19

Fedt. Det virker! Nu skal jeg bare finde ud af at få lyd med over

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 04-06-12 18:20

Tak for svaret

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-06-12 11:00

Du er velkommen