/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ekstra skærm til PC
Fra : vedikkealt
Vist : 573 gange
300 point
Dato : 02-06-12 21:05

Hej med jer.

Jeg har en HANNS G PC skærm HG216D som jeg gerne vil have tilsluttet min PC.

Jeg har haft den tilsluttet for lang tid siden, men jeg kan dælme ikke huske hvordan jeg skal gøre det...

Er der en frisk hjælper...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-06-12 21:14

Et godt bud hdmi eller dvi alt efter hvilken udgange di com har

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-06-12 21:20

# rotw

På det du svare, har jeg måske formuleret mig forkert.

Det er hvor jeg går ind i min PC for at aktivere skærmen.

Og - ja - den er tilsluttet min PC, og så sandelig også tændt...

Kommentar
Fra : voo

Dato : 02-06-12 21:49

Hvis du er i tvivl så højre klik
Du skal højre klikke på skrivebordet og vælge skærm instillinger hedder lidt forskelligt om det er win xp, vista eller win 7
Voo

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-06-12 22:03

Inde i indstillinger for skærm vælger du - Udvid skrivebordet. Nu får du det vist på begge skærme. Der er nu et hav af muligheder med justering. Hvilken er primær. Farvher. Opløsning osv. Hvor er sjærmen plaseret. Til højre eller venstre. Du kanmed musen få skærmene til at bytte plads ved at klikke påen skærm i menuen holde museknappen nede og hiv den over til den anden side

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-06-12 22:10

Det er win7, så der står skærmindstillinger.

Og når jeg åbner der, skulle jeg kunne gøre noget, så jeg får billedet op på den store skærm, jeg aner bare ikke, hvad jeg skal gøre for det lykkes.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-06-12 22:18

hmm... jeg er for dum til at fatte hvad du skriver Fijala.

Jeg kan godt flytte rundt på skærmene, men hvordan jeg får billedet op på den store skærm, er jeg desværre ikke blevet klogere på.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-06-12 22:23

Du skal sætte flueben i Udvid skrivebordet. Jeg går ud fra at det er en bærbar du sidder ved. Eller såskal du justere skærmopløsningen der måske er for høj til at kunne vises på din skærm.
Jeg sidder ikke ved en pc nu. Er blot på netter via smartphone. Så jeg kan ikke huske det udend lige hvad der står.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-06-12 07:06

Uanset hvordan jeg klikker rundt, så får jeg ikke muligheden for at sætte flueben i Udvid skrivebord jeg skal først klikke på Anvend, og efterfølgende kan jeg ikke vælge Udvid skrivebord.

Kæft det er ikke nemt at være amatør...

Men nu vil jeg tage på arbejde, det går forhåbentligt bedre end at sidde her og rode i noget man ikke har en skid forstand på

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-06-12 19:58

Herhjemme har jeg kun 1 skærm tilsluttet og derfor kan jeg ikke lige se indstillingen. Men på jobbet har jeg 2 skærme.
Får du ikke vist 2 skærme hvis du kigger i - Højreklik skrivebord - Skærmopløsning. Det er der muligheden er

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 300 point
Dato : 03-06-12 20:03

øhh hvis du kører win 7 starter edition kan du IKKE køre med 2 skærme da det ikke understøttes

Her er der noget fra Microsoft

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Understanding-multiple-monitors

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-06-12 20:05
Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-06-12 22:22

Tak for svaret Fijala.

Så er der åbenbart en forklaring på, hvorfor det ikke vil lykkes.

Min bærbare er oprindelig XP, og så blev der kørt en win 7 ""ovenpå"", istedet for at formaterer, og det gav flere ""sjove"" problematikker.

Men så lever jeg med den lille skærm.

Tak for hjælpen...