/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjerne tæpper
Fra : Troldepige
Vist : 5624 gange
200 point
Dato : 01-06-12 13:42

Jeg skal flytte om en måneds tid, og i den forbindelse skal jeg jo fjerne mit gamle væg til væg tæppe.
Tæppet har ligget på i 15-17 år, nogle steder er det lidt "bulet", vi har spøgt lidt med, at det nok er vores gamle døde marsvin, der ligger under tæppet. ;)

Jeg formoder, at det "bulede" er bagsiden af tæppet, som er smuldret ell.l.

Er der nogen af jer, som har nogle gode råd til hvordan man nemmest fjerner sådan et gammelt tæppe, eller måske rettere sagt, det der hænger fast i gulvet når tæppet er fjernet?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 01-06-12 13:52

Hvis det er gummibagsiden på gulvtæppet, der bliver siddende på gulvet, kan det meste som regel fjernes med en stiv kost eller børste.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 210 point
Dato : 01-06-12 14:02

Denne gamle tråd fra Kandu har mange gode råd om det. Bl.a. sæbespåner og knofedt blev anbefalet.

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=86547

Spændende hvad "bulen" indeholder

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-06-12 15:40

En 17 år gammel gummibagside er nok som pulver, der fjernes med kost og støvsuger.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-06-12 16:01

Citat
En 17 år gammel gummibagside er nok som pulver, der fjernes med kost og støvsuger.

Det ville da være dejligt nemt.

Citat
Spændende hvad "bulen" indeholder [Waaauw]

Lige præcis.
Om det er en døde rotte, eller måske en kæmpe edderkop.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 01-06-12 16:08

Tak for svaret HelleBirgitte.

Da der åbenbart allerede er en tråd om emnet er der vel ingen grund til, at tærske langhalm på det.
Jeg kunne jo også bare have søgt selv.

Min egen tanke var faktisk, hvis det ikke er lige til at støvsuge væk, at gøre det lidt vådt og lade det blive blødt.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-06-12 17:19

Selv tak - håber det går nemt for dig med at fjerne både tæppe og "bule"

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-07-12 21:48

Det var nemt, at fjerne resterne af tæpperne, det meste var støv og kunne bare fejes op, enkelte steder sad der lidt tilbage, som skulle nulres af.

Men nogle steder, langs panelerne, sad det fast med tape, meget af det kunne jeg trække af i nogle lange baner, resten klarede jeg med spartel og terpentin

Og ingen ødelagte gulve.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-07-12 06:57

Citat
Og ingen ødelagte gulve.

Det var dejligt