tæpperester
Fra : bsorensenas
Vist : 8384 gange
100 point
Dato : 19-04-06 16:37

Er der nogen der ved hvordan man fjerner rester af et tæppe på parketgulv?
Tæppets gummi og tape sidder meget fast på gulvet.

Fra : bredker

Dato : 19-04-06 16:44

normalt kan du få fat i et hjørne af tapen , og rykke det forsigtigt op
du kan også tage det med en spartel , men det ridser gulvet
en tredje måde at gøre det på er at skrabe alt det gummi af du kan , og så gøre tapen våd , hold den våd i en halv time , så er den lige til at tage op

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 19-04-06 17:07

sæbespåner og knofedt - surt men det virker

Fra : transor

Dato : 19-04-06 18:13

Terpentin burde klare det nemt og smertefrit. Læg en terpentinvædet klud oven på i 10 minuttet , så kan du gnuppe det let af med lidt køkkenrulle bagefter. Det skader ikke gulv eller lak, men dampene er lidt sundhedsskadelige, i det lange løb.

Sørg for en åben dør til det fri imedens.

Rensebenzinkan sikkert også gøre det, men det er farligere og tørrer hurtigere ud.

Mindts farligt er lampeolie ( nyt sjovt navn for petroleum) men jeg tror ikke det er så effektivt, som terpentin.

Fra : bredker

Dato : 19-04-06 20:37

transor>>det er faktisk en dårlig ide med de ting , langt den bedste virkning får du med vand evt med lidt sæbe i , så det ikke tøre ud for hurtigt
vi har prøvet med mange ting , og ikke fundet noget bedre end vand (hvis vi ser bort fra spesialmaskiner , som vi tit bruger )men vi arbejder jo også med det til dagligt

Godkendelse af svar
Fra : bsorensenas

Dato : 21-04-06 17:30

Tak for svaret miritdk.

Jeg brugte brun sæbe og tildækning natten over, det var effektivt, sæbespåner er måske lige så godt. Det der var vanskeligt, var limen fra tapen.

Fra : miritdk

Dato : 21-04-06 17:33

ohh ja - husker godt engang man lå og nulrede gummiet fra undersiden af

Fra : bredker

Dato : 21-04-06 18:19

tillykke med at det lykkedes , med den løsning er det så også lykkedes at ødelægge overfladen på dit trægulv i samme vending

Fra : miritdk

Dato : 21-04-06 18:32

bredker - jeg har faktisk prøvet både at ødelægge et gulv og slippe godt fra det med den løsning - derfor jeg brugte sæbespåner tredie gang (det er et elendigt arbejde at få de gummirester af)

Fra : bredker

Dato : 21-04-06 18:35

det er da nemt nok at få af , jeg gør det hver uge , og har sjældent problemer med det

Du har følgende muligheder