/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
HDMI dvd til samsung tv
Fra : hightowernr1
Vist : 552 gange
100 point
Dato : 30-05-12 17:26

Jeg har købt mig en dvd afspiller, og et HDMI-kabel. Jeg kan ikke få lyd ud af dvd-afspilleren. Har prøvet et andet HDMI-kabel, det er det samme. Hvis jeg sætter scart stik til istedet, så kan jeg godt. Er det forkert kun at sætte HDMI kabel i, eller skal der også andet til? Mit tv er et Samsung LED. og har både x-box, forstærker mm. sat til men ikke via HDMI og alt dette kører fint.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-05-12 18:58

Der kan komme digital lyd gennem HDMI. Men det duer ikke enten i fjrnsynet eller i afspilleren.

Måske er der et menupunkt i setup på en af dem, der skal omstilles til digital lyd.

Du kan prøve afspilleren på et andet fjernsyn eller en anden hdmi signalkilde på dit fjernsyn. På den måde kan du finde ud af hvilken af enhederne, som har fejlen.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 30-05-12 19:27

nå, nu har jeg haft det i 2 samsung tv...hvor det ikke virker. men i datterens philips virker det...mærkeligt?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-05-12 19:55

Hvis den virke i din datters tv, må problemet ligge i samsung fjernsynene.
Læs godt i brugsanvisningen, om der skal en særlig indstilling til for at få lyden fra HDMI.

Brugte du samme kabel til din datters TV. Det kunne jo være at fejlen er i kablet.

Jeg har prøvet at slå det efter. Det er sådan at den egentlige HDMI standard , ifølge vikipedia, ikke inkluderer lyd. Hvis man eksempelvis forbinder digital billedudgangen fra en computer til fjernsyn hdmi indgang, skal man have lyden ad en anden ledning. Derfor kan det være at fjernsynet slet ikke kan modtage klyd fra hdmi, eller at det skal omstilles fra computerindgang for lyd til en "HDMI med lyd".

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 30-05-12 20:44

har lige sat pc til via hdmi kabel...ingen problem. det fungere fint. kan det mon være at dvd-afspilleren ikke er kompatibel med samsung?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-05-12 23:52

Var Der også lyd med til fjensynet via hdmi kabel til computeren. Var de i så fald samme kabel, som ikke vil med dvd afspilleren.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 31-05-12 17:42

Nå, jeg byttede afspilleren til en sony blueray...og den funker fint. så der må have været noget galt med afspilleren. Men ellers tak for hjælpen.

Annuller spørgsmålet
Fra : hightowernr1

Dato : 31-05-12 17:42

jeg løste selv problemet