/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kondenstørretumbler varmer ikke nok
Fra : Kamilla1986
Vist : 627 gange
20 point
Dato : 30-05-12 13:41

Hej, jeg har en knap 4 år gammel Gorenje kondenstørretumbler.
For et par dage siden, var vasketøjet pludselig ikke tørt efter en tørring mere.

Hvis jeg stopper maskinen midt i programmet, kan jeg mærke at der er lidt varme derinde, men jeg er rimelig sikker på at den plejer at bliver varmere?

Filtre og kondensenheden, samt vandbeholder er tjekket og ordnet.

Hvad kan der være galt?

Mvh Kamilla

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-05-12 14:29

Vel sikkert varmelegemet..

Få fat i en reparatør!

Kommentar
Fra : Kamilla1986

Dato : 30-05-12 15:19

Synes bare det virker mærkeligt at varmelegemet skulle virker "lidt"?

Og hvis nu det er et problem vi selv kan løse, så er det jo spild at penge at bruge en reperatør! Og penge hænger ikke ligefrem på træerne.. Så havde jeg nok ikke spurgt, men bare ringet med det samme..

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 10 point
Dato : 30-05-12 15:49

Kig på denne, kan være det hjælper?

http://www.kandu.dk/spg144312.aspx

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 30-05-12 17:52

ved siden af min kondensbeholder er der et lille rum, da jeg opdagede dette var det stoppet til. Så prøv lige at tjekke om du har været der Min varmede også kun en anelse, men nu er den som ny.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-05-12 18:37

Vi har haft et problem hvor vandet skal løbe fra til beholderen. Det var stoppet af fnuller. Så kunne den ikke tørre ordentligt.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-05-12 18:42

Det er et lille afløb der er under den rist man tager ud og skyller af en gang imellem. Det afløb vi har er næsten umulig at komme til. har bukket en papirclips så den kan komme derned. Jeg opdagede det ved at der stod vand under risten.

Godkendelse af svar
Fra : Kamilla1986

Dato : 31-05-12 18:52

Tak for svaret vagnr.
Jeg forsøgte alle de ting, der var skrevet derinde, og heldigvis virkede det at trykke på sikringen :)

Tak for forsøget i andre! :)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-05-12 19:10

Selv tak, Kamilla1986, dejligt at det virkede