/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Mediom MD41700 bærbar
Fra : katin
Vist : 1373 gange
100 point
Dato : 20-05-12 20:05

Jeg har en sådan hvor jeg har skiftet harddisk. Når jeg vil installere styresystem vil den have en enhedsdriver.
Er der nogen som kan hjælpr ?

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 20-05-12 20:28

Mon ikke du kan finde de nødvendige drivere her:
http://www.medion.com/dk/service/download/driver.php?highmain=3&highsub=1
mvh
Janus

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 20-05-12 22:20

enhedsdrivere mener du dermed den ikke kan finde hardisk, eller er det når du har installeret windows

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-12 22:34

Hvis den gamle harddisk kan køre og stare makinens operativsystem kan du gøre således.
Genmonter den gamle. Boot maskinen med en passende dvd med system og softwarw til at tage et image af harddiske . Image gemmes på en usb harddisk.

Monter den nye harddisk bott igen med dvd en og overfør image til den nye harddisk.

Viola hele systemet med drivere , brugerprogrammer og data er nu kørende igen med den nye harddisk.

Alternativt kan du gå den lidt tungere vej med at installere fra en backup , Start med de generede systembackup cd er.
Hvis du ikke har backup kan computeren ikke være så vigtig.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-12 22:37

Undskyld de mange slåfejl. Du kan vel læse og forstå det, trods fejlene.

Problemet er det elendige kandu system. Det gør forkert, hvis man taster hurtigt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-12 22:59

Du har glemt at skrive hvilken styresystem du forsøger at installere, er det en Linux så bør du ikke have nogen problemer med "enheds driver", hvis det er en Windows så skal du følge det link du har fået til Medion support og hente alle drivere til dit styre system

Kommentar
Fra : katin

Dato : 21-05-12 00:04

den kan ikke finde harddisken og jeg har forsøgt med Vista og Windows 7.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-05-12 09:26

Citat
den kan ikke finde harddisken

Er den sat op til at BOOTE fra CD eller DISK - i BIOS
Hvis du indstallerer skal den boote fra CD drev1
og når du er færdig med den - skal den stå til at boote fra disk

Kommentar
Fra : katin

Dato : 21-05-12 11:58

Den er sat til optyisk drev og jeg her prøvet med en startdiskette i et usb drev som den heller ikke finder. Det er en 98 startdiskette.

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-12 10:59

Hej Katin

1. har du check på det?? ellers skal du have en der har for det er ikke lige til, du skal lave en startdisk/cd med de drivere du skal bruge, evt. få dem patched ind over en xp-install

2. så vidt jeg umiddelbart kan se, er det
Model: MD 41700

CPU: Intel 2,6 GHZ Celeron (CPU Typ Intel Celeron 4A, 2600 MHz (6.5 x 400) )
Motherboard: Motherboard Chipset ATI Radeon 9100 IGP
BIOS: Phoenix (11/15/04)
Harddisk: 40 GB (IC25N040ATMR04-0 (40 GB, 4200 RPM)
Ram: 748 MB
Grafikkort: ATI MOBILITY RADEON 9000 IGP (128 MB)
Skærm: 15,4
Netværkskort: Realtek RTL8139/810x Family Fast
Lydkort: ATI SB300C - AC'97 Audio Controller
Trådløst netværks kort: PRISM 802.11g Wireless Adapter
Modem: Intel 537EA Modem
Indbygget TouchPad mus: Synaptics-TouchPad
DVD/CD brænder drev (Optisk HL-DT-ST DVD-RW GWA-4040N )
Digital udgang til ekstern skærm
Udgang til PS/2 Keyboard
COM og LPT udgange
Cardreader
3 x USB porte

Hardisk er AT burde kunne findes uden problem, da det som regel er sata diske der kan være svære at finde, tror desværre det er en anden fejl, og det ikke kan betale sig at reparere på da det hurtigt er dårlige penge at give ud.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-05-12 12:37

katin, hvis du får instal win 7, vil den komme til at køre meget langsomt med de RAM. Jeg har en Medion E1311, hvor der kun var 1GB RAM. Jeg har så sat en 2 GB RAM i, og nu kører den.

Godkendelse af svar
Fra : katin

Dato : 29-05-12 01:15

Tak for svaret frostys.