/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB memorykey ??
Fra : bente64
Vist : 308 gange
50 point
Dato : 29-05-03 19:31

Disse USB memorykeys som blandt andet er præmie her på kandu, kan de bruges ligesom man bruger diskettedrevet, så man kan gemme dokumenter på dem?
Er det ligeså nemt og kan de bruges i alle maskiner som har USB?
Gode/dårlige erfaringer med forskellige mærker...
Jeg spørger fordi jeg har dårlige erfaringer med windows XP og disketter, og har ofte brug for at bringe data fra min pc her hjemme og til mit arbejde som har windows 95.

MVH Bente

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 29-05-03 19:43

Hej Bente
Så er en USB Memorykey da lige sagen, men et andet alternativ er da at brænde det ud på en CD. Du skal bare ikke lukke CDen, men lave en "Multisession"
Om de hersens USB "dimser" kan du finde på: http://dk.kelkoo.com/b/a/sbs/dk/all/kktype/part/keyword/usb+memory+key/110201.html
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-05-03 19:53

Upzz! Glemte helt at svare ja til, at du kan gemme data osv. på de her Memorykeys. Den tilsluttes som navnet afsløre din USB port.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 20:11

Hej Bente

Jeg vil lige medgive CLAN, at i dit tilfælde er en USB-key lige sagen. De er virkelig nemme at arbejde med og kan rumme lige den datamængde du har brug for

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 29-05-03 20:16

Hej

kan de bruges ligesom man bruger diskettedrevet, så man kan gemme dokumenter på dem? Svar JA...

Er det ligeså nemt og kan de bruges i alle maskiner som har USB? Svar: JA...

Jeg har selv 2 stk. Medion på 128 mb og de er okay

-Ishoey

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 29-05-03 20:18

CLAN: Hvis jeg laver en "multisession" kan jeg så skrive på cd'en flere gange og rette i det? Kræver det at begge maskiner har samme brænderprogram?

MVH Bente

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 29-05-03 20:34

Hej med jer

jeg kan anbefale en Easy Disk 256MB

fra www.usbit.dk til 578,00

den virker bare helt i top

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 29-05-03 20:34

Hej med jer

jeg kan anbefale en Easy Disk 256MB

fra www.usbit.dk til 578,00

den virker bare helt i top

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 29-05-03 20:34

Hej med jer

jeg kan anbefale en Easy Disk 256MB

fra www.usbit.dk til 578,00

den virker bare helt i top

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-05-03 20:34

Hej Bente
Jow' jow' det kan du, lige ind til CD'en er fyldt op. Du kan også vælge at købe en sletbar CD, den fungere i principet som en diskette... men du har +/- 700MB at gøre godt med i stedet for 1,44MB som er på en diskette.
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 29-05-03 20:37

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 20:42

Hov Hov, CLAN do ka da ik' redigere i dokumenterne når først de er brændte. Det kræver da en cd-rw

mvh srhansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-05-03 20:43

Velbekomme...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-05-03 20:45

Hej srhansen... johhh, det har du lidt ret i, men du kan stadig "påskrive" din nyere version i en multisession (ved godt den gamle også forbliver på CD'en), men ellers vil jeg da give dig ret i at en CD-RW er den bedste... og billigste løsning.

Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-05-03 21:27

Bente64!
Du siger '95 på dit arbejde, er det windows 95 og office 95, for så er det ikke sikkert USB er indstalleret. Du kan se det når maskinen starter op, og så vidt jeg husker vil der stå Windows 95 med USB.
Hvis det er windows '98 med office 95, kan det være at der skal indstalleres en driver til memorystick, som sansyligvis følger med denne stick.
Emesen.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 29-05-03 21:40

Tak for den oplysning emesen. Det må jeg undersøge.
srhansen det var nu også sådan at jeg opfattede clans svar, altså at man tilføjer den nyere version hele tiden og altså ikke redigerer med mindre det er cd-rw. Men tak alligevel for at bringe fuldstændig klarhed.

MVH Bente