/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Tilslutning af front usb på Soltek SL-85~
Fra : danevald
Vist : 446 gange
180 point
Dato : 28-05-03 17:31

Jeg har et lille problem med tilslutning af front usb porte på ovennævnte bundkort. i manualen står der kun hvordan man sætter ét komplet stik på. Problemet er bare at jeg har 9 enkelte kabler istedet for et enkelt. Er der nogen som har et link eller som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-05-03 18:57

Hej danevald

Har du 9 enkelte USB kabler ? eller 9 ledninger.
Skal du have USB'en ud til fronten skal du købe et seperat kabel, er jeg 80 % sikker på. Sådan har det ihvertfald været på min egen computer og min kammerats computer.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 28-05-03 19:46

jeg har ni ledninger som går til front usb stikkene...hvilket bundkort har du?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-05-03 21:32

Hej igen, jeg har et Asus.

Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig ret

Er du helt sikker på at disse 9 ledninger går til dine USB stik i fronten af computeren ?

Jeg var inde på Soltek's hjemmeside, der kan jeg se at dit motherboard supporterer 6 stk USB porte. Der står desuden at de 4 af dem er via et kabel man kan købe som option Jeg regner derfor med at de to der virker er dem der stikker bag ud af kabinettet. Så medmindre du kan finde det kabel i kassen der henvises til i manualen, er jeg desværre bange for at du bliver nød til at købe det

Jeg syntes lige du skal prøve at se om du ikke læser det lige som mig.

Citat
6 x USB 2.0/1.1 Ports (four via optional cable)

Det står midt på siden i fremhævet rød tekst.
http://www.soltek.com.tw/English/product/85drv5-l.htm

mvh srhansen

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 28-05-03 22:42

så har jeg kun et problem...hvor køber jeg disse kabler...?

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 28-05-03 22:54

nu har jeg fundet kablerne...men det er til mont. bagpå pc'en...

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-05-03 23:22

Hej igen

Ja, jeg har også fundet nogle til montage bagpå. Stikkene på den udgave til montage bagpå, ligner de de stik du har på kabinettet ?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-05-03 23:24

Hvad er det iøvrigt for et kabinet du har ?

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 28-05-03 23:26

et JNC Systems...men ledninger er magen til dem som sad på et logic...du kan se kabinettet på shg.dk

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 28-05-03 23:27

et JNC Systems...men ledninger er magen til dem som sad på et logic...du kan se kabinettet på shg.dk.
Stikket er lige som det skal være, men det som går fra mit kabinet til bundkortet er almindelige separate ledninger..

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 28-05-03 23:33

Spørgsmål er nok, hvilket kabinet er det. Vil du erstatte de 2 bagerste med dem på front vil jeg foreslå du "læser" kablet den som er markeret er ben1 - 9 løse de er velsagtens samlet i fladkabel og ligeså dem som er på "bundkortet ville så sætte de "løse" i samme række følge som de er i sikket burde kunne følges.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 28-05-03 23:36

du mener altså egentlig:
at jeg køber 1 stik til mont bagpå, og så ser jeg hvordan de er samlet med farverne på ledningerne..`og så sætter dem på den anden USB?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-05-03 23:38

Nej jeg tænkte nærmere om de stik der sad på de ni ledninger der gik fra kabinettet lignede dem på billedet af det kabel man kan købe som tilbehør

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 28-05-03 23:41

de er samme størrelse...

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-05-03 23:49

Gad vide om du så ikke bare kan proppe dem i motherboardet, hvis de passer ?

Jeg har lige været inde på producentens hjemmeside (flot kabinet iøvrigt) :

http://www.jnc.com.tw/usb_device.htm

På denne side over usb tilbehør til kabinettet er der vist nogle usb-stik men ikke andre stik, gad vide hvordan de ser ud ?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-05-03 23:54

Har du tilsluttet lysdioder knapper og alt det andet der sidter på forsiden af kabinettet ?

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 28-05-03 23:55

nej, de sidder ovenpå kabinettet men jeg har tilsluttet dem.

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 28-05-03 23:57

http://www.jnc.com.tw/new-case.htm det er det øverste på denne side...

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 00:00

Sidder USB portene også i toppladen ? Det er svært at se, men jeg er inde på http://www.jnc.com.tw/structure-4ja.htm, for at se om jeg kan se nogle kabler på samlingstegningerne

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 29-05-03 00:01

nej usb sidder foran forneden. der sidder en lille printplade, da der også er tilslutninger til firewire og hovedtelefoner...

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 00:04

oki, har du mulighed for at se hvormange af de ni ledninger der går direkte til usb porten ?

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 29-05-03 00:05

Det gør forhåbentlig alle 9 da der skal ni på usb portene

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 29-05-03 00:07

alle ni. det er magen til det logic kabinet jeg skrev tidligere. og der var en lidt bedre instruktion med kabinettet...men alligevel virkede det ikke. Man skal kunne tilslutte de ni ledninger til stikkene på bundkortet...

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 00:10

Et USB-kabel er et kabel til seriel kommunikation så jeg har meget svært ved at se hvad ni ledere skal bruges til. På min USB 2.0 port bliver der kun benyttet max 4 + skærm.

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 29-05-03 00:12

hvorfor er det stik man kan købe så til at dække alle ni pins?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 00:14

Det er jo ikke sikkert alle lederne skal benyttes. De kunne jo være reserveret til fremtidig brug.

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 29-05-03 00:16

ok...skal jeg prøve at skrive hvad der står på de forskellige ledninger?

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 29-05-03 00:17

USB stik
9 8 7 6

prøv så at se i maual hvor stik er på bundkort måske et på 5 og et på 4 sæt så ledninger paralel over 1-1 2-2 3-3 osv.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 00:18

Prøv f.eks at se her:

http://www.ltkcable.com/LTK_p_USB.htm

4 + skærm.

Det vil du garanteret også se hvis du kigger ind i dit eget usb kabel, men nok om det alle ni ledere går altså kun til din usb port og et andet ukendt antal ledere går så til din firewireport kan jeg regne ud. Jeg prøver at lede lidt mere

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 29-05-03 00:19

??? i manualen står der ikke andet end: den røde ledning skal være på 1...

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 29-05-03 00:23

der er kun 4 ledere til hver usb. så du har ret- så er spørgsmålet bare hvilken rækkefølge ledningerne skal sidde i...

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 180 point
Dato : 29-05-03 00:27

Her har jeg endelig fundet noget:

http://www.soltek.com.tw/English/faq/CQ-P4.htm

midt på siden 2 x 4 ledninger eller 8 ialt hvis man har 2 usb porte, men det har du ikke så du kan nøjes med de 4

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 00:28

rød hvid gøn og sort, hvor rød er ben 1

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 00:30

gøn = grøn

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 29-05-03 00:32

jeg har jo netop 2, og på tegningen vises den ene række med fem ledninger. men jeg har kun 2x4

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 29-05-03 00:33

AAHHHH!!! der skal ikke være noget i nr. 10? har jeg ret?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 00:35

okay, jeg gættede på du kun havde 1 jeg kunne ikke se flere på billederne
Så skal du sætte farverne parralelt som på tegningen den 9 ledning er din skærm. Den har til formål at skærme for EMC (støj). Den ene af ledningerne må adskille sig i farve fra de andre. Det er din skærm

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 00:36

ja du har ret

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 00:36

ja du har ret

Godkendelse af svar
Fra : danevald

Dato : 29-05-03 00:39

Tak for svaret srhansen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 00:39

Funker det !!!!

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 29-05-03 00:44

jeg har ikke lige mulighed for at tjekke det da jeg har fået tilsendt de forkerte ram så PC'en har sjovt nok lidt svært ved at starte...men jeg er 99% sikker på det nok skal virke.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 00:56

Det er jeg glad for at høre, men jeg tror du har ret. Ellers må du spørge igen