/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
wireless lan
Fra : bjs1948
Vist : 893 gange
150 point
Dato : 24-03-12 09:39

hej jeg har en medion notesbook med indbygget w lan den kan vil ikke på nettet og skriver deaktiveret, men du kan ikke trykke på aktiver for der står deaktiver, i hardware enhedshåndtering vises enheden og der står at denne fungerer perfekt jeg har d-limk trådløs router har andre computere kan godt finde nettet jeg kører med vindows xp jeg har prøvet at udskifte w lan kortet men det er det samme, Hvad sker der ??
mvh

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-03-12 09:55

Så er der enok en kontakt på dyret på forkanten eller ved skærm, som du skal tænde for.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-03-12 10:08

Det kan også være tasten Fn+(en F-tast)
F-tasten kan have et symbol som ligner noget med en antenne.
Har du nogen skyde / trykknapper på siden eller foran i kanten af computeren.

Endelig så kan den jo være deaktiveret i enheds håndtering.

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 24-03-12 10:24

hej der er ganske rigtigt en knap men der er ingen reaktion og den er aktiveret i enhedshåndtering

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-03-12 10:30

Kommer der noget ikon nede ved uret når du tænder eller slukker den knap.

Hvis der er et wireless ikon så højre eller venstre klik på ikonet og se om der er nogen muligheder.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-12 10:35

Hvordan er Launch Manager indstillet? Den burde starte det trådløse netværk med den lille genvej ved siden af tastaturet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-12 10:37

Hvad hedder din bærbare mere end Medion? Det står under bunden ved siden af Windows skiltet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-03-12 10:44

Du har trådløs adgang, sammenbygget med routeren, og Wlan, skulle være indbygget i den bærbare notesbook.
Hvad er det så for et Wlankort du har skiftet ?.

Her er et par bud på hvad årsagen kan være:

MAC adresse sikkerhed er aktiveret i routewren, men den bærbares mac adresse er ikke indskrevet i tabellen.

Du bruger en kanal på routeren som din notbook ikke kan modtage.

Der er for mange andre forstyrrende på samme kanal i nærheden.

Du skal slette wifi enheden på notebook og driveren , genindlæs driver og genaktiver.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 24-03-12 10:45

Jeg har en medion, hvis man skal tænde eller slukke for det trådløse netværk skal men trykke på FN knappen samtidig med at man trykker på F7

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-03-12 10:57

Hvis der er en fysisk wifi-switch på din computer så er der også en indstilling i BIOS som kan styre hvad der skal ske når du bruger den switch. Så du må ind i BIOS og se om der er nogen steder hvos du kan aktivere/deaktivere wifi og om wifi skal kunne aktiveres/deaktiveres af denne switch.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 24-03-12 13:47

Hej.
Nogle Medion-modeller har en række "easy-touch" knapper på tværs ud for tænd/slukknappen.
Den første i rækken tænder og slukker for det trådløse netkort.
Siog til, hvis jeg hsr formuleret mig uforståeligt.
VH
Leif

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-03-12 16:17

Medions PC'er har fra køb af, sjældent installeret driver til WLAN kortet. Hvis du ikke selv har installeret det efter køb, så er det her du skal starte.

Din Router skal på lokalsiden, køre DHCP, for at du kan koble dig op på den nemmeste måde. Her skal du køre fuld signal, AUTO hastighed, og som nævnt, skal du for en sikkerheds skyld indlægge din PC's WLAN MAC adresse i routerens filter. - Angiv din routers SSID, som kunne være BJS1948 og til sidst, husk at gemme indstillingerne.

Når du har gang i PC'ens WLAN, skal du kunne søge efter netværker i din nærhed. - Nu skulle der gerne dukkemindst et netværk op, som "BJS1948" som du så kobler dig op til, oghusk at markere det som det fortrukne netværk, så det altid er det du kobler dig på, når du er hjemme.
Fordelen ved at benytte DHCP, er at du ikke skal spekulere på kanalnummer og IP adresse, da det så sker automatisk.
Når forbindelsen er oprettet, kan du aktivere skjult SSID og ALOW i MAC filtret. Så har du brugt de første to måder at beskytte dig på. Her er så kryptering som en tredie mulighed, hvor du skal vælge den stærkeste kryptering som både router og PC kan håndtere. Husk hvis du har andre enheder på det trådløse, så skal de også kunne håndtere denne krypteringsform.

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 24-03-12 18:09

hej til alle i flittige skrivere, nu er jeg kommet så langt at der er kommet et ikon nedrest til højre hvor mit trådløse net værk er fundet 54 mbps signal udmærket, henter netværksadresse som den nu harforsøgt i to timer og der sker ingen, kan stadig ikke komme på nettet????

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 150 point
Dato : 24-03-12 20:22

Den lille ikon skal du højre klikke på og vælge Vis trådløse netværk som er tilgængelige, vælg dit eget netværk og hvis det er krypteret så skal du indtaste koden til netværket, også kaldet en netværksnøgle, så skulle du gerne kunne komme på i løbet af få sekunder, medmindre du har mac filter slået til i routeren, for så skal du lige tilføje mac adressen på din Medion før du kan komme på.
Prøv eventuel at gå til Netværks forbindelser og tjek indstillinger for netkortet, højre klik på dit trådløse netkort og klik på Egenskaber, i det nye vindue går du ned til Internetprotokol(TCP/IP) klik på den linje 1 gang og klik på Egenskaber, der skal være prik ud for:
Hent automatisk en IP adresse
og
Hent automatisk en DNS server adresse
sæt prik ved disse linjer hvis ikke der allerede er valgt den indstilling luk vinduer ved at klikke på Anvend og Ok
Citat
Medions PC'er har fra køb af, sjældent installeret driver til WLAN kortet
sikke en gang vrøvl Medion er klar til brug og drivere er installeret til de netkort der er indbygget, det er kun hvis du selv sætter noget hardware til at du selv skal installere driver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-03-12 21:38

Citat
sikke en gang vrøvl Medion er klar til brug og drivere er installeret til de netkort der er indbygget, det er kun hvis du selv sætter noget hardware til at du selv skal installere driver

Det kan godt være du har ret o.v.n. (NU)
Jeg har købt to bærebare af mærket MEDION og der har WLAN ikke fungeret før det blev installeret.
Det er så godt nok snart 5 år siden, at jeg købte den sidste.

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 25-03-12 22:57

tak for alle svarene jeg har forsøgt alle forslag og har også prøvet indsætte ip og dns manuelt hvilket bevirkede at den fandt routeren men kan alligevel ikke komme på nettet kommer to røde sider med fejl jeg har win 7 og wlan driverne passer ikke win 7 men der findes ikke andre o0g den anden notesbook som er en lenovo 10 har ingen problemer

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 27-03-12 22:31

hej jeg ved ikke hvem der skal have point det er alle gode svar men det må være noget andet galt

Godkendelse af svar
Fra : bjs1948

Dato : 27-03-12 22:33

Tak for svaret o.v.n..