/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Privat telefonabonnenent eller erhverv?
Fra : kartoffel88
Vist : 817 gange
102 point
Dato : 07-03-12 17:34

Hejsa.
Har set et godt tilbud hos TDC men det er privat og ikke erhverv.
Så der kommer jo ikke til at stå mit firmanavn på regningerne når jeg trækker dem fra i regnskabet. Men ham gutten hos TDC sagde at det var fuldkommen ligegyldigt, bare jeg ikke blandede det sammen med mit private abonnement.
Men er det rigtigt hvad han siger, eller skal jeg hellere bare køre det over et erhversabonnememt? Der må jo være en grund til at det eksisterer.

Tak.

P.s. Kommer 20 point mere på til midnat.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-03-12 19:03

han er ligeglad bare han sælger.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-03-12 20:04

Jeg kan ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men jeg kan hjælpe med lidt point ved at købe dine lukkede spørgsmål iøvrigt er det ikke vigtigt at forhøje dine point på det her spørgsmål.....

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 07-03-12 20:52

Haha.. Tusind tak bentjuul
Ja jeg behøver måske ikke at forhøje, men kan ikke lade være

Accepteret svar
Fra : vagn2901

Modtaget 102 point
Dato : 07-03-12 22:11

Hvis det er dig selv, der alene driver et firma som du ejer, og det er den telefon du bruger til dette formål, så kan du rolig trække omkostningen fra i regnskabet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-03-12 09:53

Ting som bruges i forretningsøjemed, er altid fradragsberettiget - det uanset, hvad TDC kalder det. Det er jo ikke TSC's organisations struktur du skal fratrække.

Hvis du bare har en privat telefon og en erhvervstelefon, så er erhvervstelefonen fuldt ud fradragsberettiget!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-03-12 10:35

Forskellen ligger i om du har et enkeltmandsfirma eller et selskab, i et enkeltmandsfirma er det ligegyldigt om det står i dit eller firmaets navn

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-03-12 10:50

Det er i det hele taget ligegyldigt hvad teledanmark, kalder det abonnement.
Deres benævnelse har ikke betydning for dit firmaregnskab eller din skat og momsberegning.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 08-03-12 12:20

Tak for svaret vagn2901.
Det lyder da rigtig godt.
Tak for hjælpen alle sammen