/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Component til HDMI
Fra : Fijala
Vist : 629 gange
200 point
Dato : 30-01-12 20:14

MIn svigerfar har et fuglehus med et lille kamera i og så kan han sidde og se på fuglene i reden. Det går han vældigt op i
Og tilslutningen til fjernsynen er med component kabel. Nu vil skæbnen så at han 4 år gamle fladskærm stod af og jeg fandt et ny LED skærm til ham. Meget fint tv ellers men der er ingen conponent indgang i. Ja der er faktisk 4 stk. HDMI og 1 stk. scart men ingen component.
Scart indgangen bruges til henholdsvis parabol og video, så den er jo allerede godt fyldt op. Så nnu magler jeg en indgang til det "skide" fuglehus.

Kan man få en adaptor der går fra component til hdmi, jeg har surfet lidt og har fundet flg.
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/component_kabel/component_til_dvi/dvii_til_component_hun_kabel_015_m_4315_da.html
og
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/dvi_kabel/dvi_adapter/adapterstik_hdmi_han_dvid_hun_guldbelagt_742_da.html

Men når jeg kigger adapteren i det første link står der at det ikke er sikkert man kan bruge det umiddelbart.

Citat
Vigtigt.
Selvom dit apparat har en DVI indgang, betyder det ikke at du kan benytte den til Component video, for at være sikker skal du se efter i din manual.

For at være sikker på at de kan benytte dette component kabel til dit udstyr, skal du tjekke følgende:

1: Den ene enhed skal have en DVI-I indgang/udgang m. indbygget Component og ikke kun alm. DVI-I RGB.

2 :Den anden enhed skal have en normal Component Video udgang/udgang i form af 3 phono stik, enten med farverne Rød, Grøn, Blå eller teksten Y-U-V / Y-Cb-Cr / Y-Pb-Pr.

Hmm hvem er lige ekspert her.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-01-12 20:21

Citat
Kan man få en adaptor der går fra component til hdmi, jeg har surfet lidt og har fundet flg.
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/component_kabel/component_til_dvi/dvii_til_component_hun_kabel_015_m_4315_da.html

DET virker MED garanti IKKE.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-01-12 20:26

Du skal nok nærmere søge på en SCART converter
Eller du skal have kable med HVID/GUL/RØD
=
TIL SCART/ HDMI?? (CONVERTER-STIK)
De findes meget billige i Kina?
dealxtreme.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-01-12 20:27

Citat
Scart indgangen bruges til henholdsvis parabol og video, så den er jo allerede godt fyldt op.

Der findes et splitter-stik...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-01-12 20:28

Smutter inden jeg spammer for meget

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-01-12 20:28

Det wer sgu også det jeg er bbange for.
Jeg har fået en anden ide. Jeg får fat i en

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/scart_kabel/scart_switch/scart_switch_boks_5_vejs_107_da.html

og en

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/scart_kabel/scart_adapter/scart_adapter_122_da.html

Så er det hele løst.
Parabol, video, dvd afspiller og fuglehus i samme scart indgang. Noget rod måske men det virker sgu da vel. Så skal han jo bare holde den enhed han vil bruge tændt og alle de andre slukket.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-12 20:29
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-01-12 20:33

Den så jeg godt klaudi, men jeg så også prisen Der skal jo ydermere et kabel til som koster 24 kr. samt porto.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 31-01-12 16:52

Et normalt fuglehuskamera er ikke med component signal men med composit.
Det kan være at navnene lyder næsteen ens, men der er en stor forskel.

De fleste scart indgange til fjernsyn kan modtage composit signal , og de bedre fjernsyn har en composit indgang med de små runde rca bøsninger bag en lille klap på forpanelet.

Component er mere specielt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-01-12 17:03

transor

du kan have ret i at det måske er composit i stedet for. Men det løser ikke problemet. Der er INGEN ingang hverken for eller bag på tvet, men jeg har besluttet at købe den scart 5:1 apapter og det stik som jeg linkede til højere oppe.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-12 19:01

Fuglehusets indre nydes nu daglig fra fladskærmen, og der er endda også med lyd. Sort/hvid dog.
NU er jeg den bedste svigersøn han har.

5.1 scart adapter og et lille adapter stik.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-12 19:02

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-12 19:27

sæl' tak!