/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Opdatering af Soltek sl-75kav bundkort
Fra : Adams16
Vist : 499 gange
50 point
Dato : 26-05-03 11:24

Nogen der kan forklare mig hvordan man opdaterer mit bundkort??
Jeg har allerede hentet Awdflash og *bin filen til min Bios

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 26-05-03 11:34

Har du hentet et flash program til at update din bios med bin filen?

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : Adams16

Dato : 26-05-03 11:38

Ja, det der awdflash.

Accepteret svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Modtaget 60 point
Dato : 26-05-03 11:42

Hvis du ikke har kan du downloade den fra følgende adresse:
http://www.soltek.de/downloads/drivers/awdflash.exe

Det er ikke så svært at opdatere en bios. Jeg vil anbefale dig at lave en startdiskette, hvor du ligger dit flashprogram (awdflash.exe) og din opdatering af biosen (*.bin). Husk at skriv HELE navnet på din bin fil ned på et stykke papir, da awdflash vil spørge om det.

B00t på disketten og kør awdflash. Der vil nu komme en menu frem med 4-5 forskellige punkter, hvor en af dem hedder noget med flash bios. Den vil nu spørge om i hvilken fil den skal gemme den nuværende bios. Skriv et navn du kan huske, hvis det nu skulle gå galt under opdateringen. Herefter spørger den med, hvilken fil den skal opdatere med, her skriver du selvfølgelig navnet på din bin fil, som du skrev ned tidligere. awdflash skriver nu: flashing bios.
Nu er det bare at vente til den er færdig. Herefter kommer menuen frem igen og din computer er klar til genstart med din opdaterede bios.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : Adams16

Dato : 26-05-03 11:51

På Soltek hjemmeside læste jeg at man skulle bruge en Drvspace*.bin fil og en io.sys fil, for at lave boot disketten??

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 26-05-03 12:00

Du kan lave en boot diskette med dette program:
http://www.geniussystems.net/files/drdflash.exe
Bare følg anvisningerne så har du en b00tdisk på nul komma fem.
husk at lig awdflash og *.bin filen ud på den.

Kommentar
Fra : Adams16

Dato : 26-05-03 12:03

OK mange tak

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 26-05-03 12:09

Det var så lidt

Godkendelse af svar
Fra : Adams16