/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Cd-rom drev virker ikke
Fra : LoneS
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 25-12-11 17:20

Hej Alle sammen.

Der er noget jeg ikke forstår, min computer er begyndt på ikke at ville indlæse dvd/cd'er.
Men jeg synes det er forvirrende da den godt ville spille en af mine musik cd'er men den
ville ikke spille et helt nyt spil som jeg fik igår og heller ikke film.

Hilsen Maja

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 25-12-11 18:28

udfra hvad du selv siger, så er drevet muligvis defekt.

cd-musik og data bruger ikke samme teknologi i cdromdrevet, derfor er det ikke utænkeligt at drevet er defekt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-12-11 00:25

Check kablerne til drevet . Tag dem ud og ind af stikket i begge ender. Det er meget almindeligt at termiske bevægelse og korrotion i kontaktstedet med tiden giver dårlig fiobindelse . Bare lidt glidendebevægelse kan skabe ny metallisk forbibdelse - Oxiderne ridses igennem.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 26-12-11 07:55

Den her klarede det for mig da mit cd-drev opførte sig 'utilpasset:
http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-12-11 11:58

Prøv og geninstaller chipset driveren og så prøv og køre denne her fitit fra MS http://support.microsoft.com/kb/314060

Kommentar
Fra : edison

Dato : 27-12-11 19:03

og så den hurtige . klik kontrolpanel, klik enhedshåndtering, find dit dvd drev, klik fjern. genstart pc. windows finder dvd. er du heldig virker den igen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-12-11 19:23

Citat
og så den hurtige . klik kontrolpanel, klik enhedshåndtering, find dit dvd drev, klik fjern. genstart pc. windows finder dvd. er du heldig virker den igen.

En af grundene til at cd/dvd-drevet ikke virker er fordi nogle strenge i registeringsdatabasen, nogle upper- og lowerfilter som gør at windows ikke kan se, skrive eller læse fra enhederne. Ved at køre denne fixit så fjernes disse strenge. Man kan også fjerne dem manuelt, så skal man gå i regedit, HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} og så skal man slette UpperFilters og Lowerfilters hvis de er der.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-01-12 12:15

Er problemet løst LoneS?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 15:56

Typisk
Lytter ikke på det her spørgsmål mere.