/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
"Dobbeltklikkende" mus
Fra : persens
Vist : 648 gange
35 point
Dato : 14-12-11 13:29

Jeg har en trådløs mus, som åbenbart har fået sin egen vilje. Den er begyndt at dobbeltklikke på emner, selvom jeg kun har klikket én gang. Det sker ikke hver gang, men er tilfældigt.
Musen er en Logitec Performance Laser.
Jeg har fra Logitec's side downloaded programmet og har forsøgt diverse ændringer omkring knapperne - uden held. Har nogen en go' ide ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-11 13:33

ny mus, det er kontakten der laver numre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-11 14:06

du kan jo prøve at stille følsomheden for dobbeltklik i Kontrolpanel > Mus

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-12-11 15:09

Trådløs? = nye batterier.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-11 15:11

Jeg havde samme problem med min trådløse mus, og jeg prøvede alt. Nu har jeg købt en med ledning og jeg skal ALDRIG han en trådløs mere. Den drillede en gang for meget.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 14-12-11 15:20

Jeg havde problemet med en logitech g7, det var som om den konfliktede med mit wifi, så jeg gik over til en g5 med tråd, og nu har jeg en boomslang, så jeg gider heller ikke trådløst mere.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-12-11 15:36

Det er kontakten der er blevet slidt eller slap, så den laver "prel".
Prel er et fænomen man før i tiden sloges med, da elektronikke blev så hurtig, at den opfanger kontaktens can-can dans oven på kontaktfladen.
Så en ny mus! - De findes jo til en menneskelig pris.
ALDI har lige haft en trådløs og batteriløs mus til 149, hvor der både er enkelt og dobbelt klik knap på.
Jeg har selv 2 af dem, og er glad for dem.
Så en tur rundt i de forskellige ALDI'er så finder du nok en af slagsen.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 14-12-11 17:44

Ring til Logitech på tlf. 38323121 og klag din nød, fortæl dem at musen ikke er ret gammel, så får du den ombyttet gratis.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 15-12-11 08:50

Havde samme problem på min mus, der også dobbeltklikkede hele tiden!

Skilte de ad, og satte et lille stykke kraftigt isolértape hen over kontakten (den defekte!), og samlede igen - Men den lavede stadig numre, så skille ad igen, og sætte endnu et stykke tape oven på det andet!

Samle igen, og så virkede den upåklageligt, og har virket fint siden

Om du skal sætte ét eller 2 lag tape, afhænger af tape-tykkelsen og hvor stort 'gabet' er blevet imellem kontakt og musens tryk/klik plade!

Det skader ikke at prøve!

Kommentar
Fra : persens

Dato : 15-12-11 15:12

Tak til alle for "indspark"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-11 15:36

Citat
Skilte de ad, og satte et lille stykke kraftigt isolértape hen over kontakten (den defekte!), og samlede igen - Men den lavede stadig numre, så skille ad igen, og sætte endnu et stykke tape oven på det andet!

Samle igen, og så virkede den upåklageligt, og har virket fint siden

Ja det er jo ubehageligt, når musen klapre tænder!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-11 15:46

Lidt læsestof til de mørke og kolde aftner

Kom godt igang!
http://www.kandu.dk/faq.aspx
http://www.kandu.dk/faq.aspx#25

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 10:18

Kommentar
Fra : Klaudi