/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TV-KORT
Fra : bassenborg
Vist : 409 gange
120 point
Dato : 25-05-03 09:47

Jeg har et tv-kort(winfast 2000) og et grafikkort(geforce ti, m. tv-out).
Problemet er, at jeg gerne vil redigere mine videobånd for reklamer og deslige.
Jeg kan sagtens få mine videoindspilninger ind på computeren, men når jeg vil have mine redigerede optagelser tilbage på videobånd, bliver det i sort/hvid.
Min videobåndoptager er ikke en med SUPER-VHS, og det har jeg fået at det skal være for at den kan få optagelserne tilbage i farver.
Er der nogen der kender til andre løsninger på mit problem?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-05-03 10:07

Hej bassenborg

Du kan såmænd bruge scart indgangen på din video. Du skal anskaffe dig et scart stik, hvori du kan stikke dit super-vhs kabel og dine lydkabler fra computeren, så funker det

mvh srhansen

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 25-05-03 10:49

Hej

bassenborg du over så at der IKKE var SUPER-VHS

jeg vil forslå at du se om du ikke kan låne en video af en bekent som har super-vhs indgang

ellers skal du ud og have finde en converter fra Super-vhs til compose video.

Mvh 4u2

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-05-03 10:55

@4u2, han kan da bare benytte scart indgangen, den er mindst ligeså god

mvh srhansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-03 12:08

Mit besyv også... srhansen har ret, den metode benytter jeg selv, og det fungere fint.
Søren

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 27-05-03 15:36

Jeg tror det er et S-VHS kabel jeg har. Det stik der går i grafikkortet er rundt, sort og har 4 små ben. Der hvor det går i fjernsyn/video, er det scart.
Jeg har prøvet et sætte det i videoen igen, men det er stadig sort/hvid.
Kan jeg ikke få en beskrivelse af enten "srhansen" eller "CLAN" om hvordan i har sat jeres system op, for at få farver på igennem videoen

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 120 point
Dato : 27-05-03 18:50

Tjae øhh, det lyder såmænd rigtigt nok det du har gjort.

Prøv følgende: Stik scart stikket i dit tv istedet for videoen, viser det da stadig kun sort/hvid ?

Hvis ja, Prøv da at hente tvtool og se om det program kan give dig farver. Det kan hentes her:

http://tvtool.info/index_e.htm

mvh srhansen

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 30-05-03 08:32

Hej

Måske er det nødvendigt med et omformer-kabel fra S-vhs til vhs-signal.....for at få farverne med......sælges i de fleste computer og radio-forretninger til ca. 50-100,-

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 28-03-04 19:17

Tak for svaret srhansen.
Undskyld forsinkelsen, jeg skulle lige på toilet. (Hi Hi Hi)