/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
SAMSUNG DVD/HD 8900N
Fra : HUGO-BØRGE
Vist : 1069 gange
100 point
Dato : 14-11-11 08:22

Da min gode gamle JVC maskine med HD, DVD og VHS ikke kan repareres mere skal jeg ud og købe en ny.
Der er en der har fortalt mig at Samsung er det bedste indenfor denne kategori?
Kan man risikerer at handle med discount butikken EL-giganten?
da man hører så meget dårligt om dem.
Er der noget jeg skal være opmærksom på, da mine nuværende TV er af de gode gamle med billedrør og jeg er tilsluttet Stofa kabel TV?

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-11-11 08:39

Citat
Er der noget jeg skal være opmærksom på, da mine nuværende TV er af de gode gamle med billedrør og jeg er tilsluttet Stofa kabel TV?

Du skal tjekke at det er med DVB-C tuner, hvis du vil have digitale kanaler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-11 10:39

Citat
med HD, DVD og VHS ikke kan repareres mere skal jeg ud og købe en ny.

Beklager - de findes kun med analog tuner - så du må specificere hvad du vil have i stedet....

Om du køber samsung af samsung eller el-giganten er ligegyldigt - det er samme produkter, men måske med forskellige specifikationer.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-11 10:42

Citat
Er der noget jeg skal være opmærksom på, da mine nuværende TV er af de gode gamle med billedrør og jeg er tilsluttet Stofa kabel TV?

Ja - du skal snarest ud og investere i nyt TV - stofa vedbliver ikke at sende analogt

men du har måske mere udstyr vi ikke kender til...

Kommentar
Fra : grow

Dato : 14-11-11 11:30

Prøv lige at se på denne afspiller/optager. SAMSUNG BD-D8200 Den indeholder to tuner og kan modtage både DVB-C og T2 &Ci+
"onde tunger" siger at DVB-T2 vil afløse det nuværende DVB-T og Ci+ vil afløse det nuværende Ci
så den er fremtidssikret. De to tuner gør at du kan optage et program og se et andet på dit gamle TV. Stofa leverer sikkert kanalerne via DVB-C.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-blu-ray-barbare-afspillere/BDD8200NXE/samsung-3d-blu-ray-afspiller-bd-d8200

Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-11 11:32

Glemte at fortælle at Bilka via deres hjemmeside også har den til 2299,- hvis du bedre kan lide dem
http://www.bilka.dk/Elektronik/DVD_og_Bluray/Harddisk-optagere/Samsung-3D-Blu-rayHDD-optager-BD-D8200N--01607000100(Purchase_Other_DS)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-11-11 16:32

Jeg har Elgiganten stærkt mistænkt for at sælge sekunda varer. Det vil sige noget som er gået retur, andewt sted. de formår bare ikke at reparere korrekt.
Jeg er to gange hoppet i fælden.Det kostede mange henvendelser og timers ventetid før de tilsidst måtte krybe til korset og give pengene retur.

Jeb kan ikke anbefale at man handler elektronik i Elgiganten. De er formentlig ok med de hårde hvidevarer.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-11-11 07:16

Jeg har to af Samsung BD 8200

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/DVD-Blu-ray/371008/Samsung-BDD8200.html
De leverer gratis, og optageren virker perfekt

Mvh
tadeo

Godkendelse af svar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 15-11-11 08:58

Tak for svaret grow.
Jeg har været i Bilka i går og købt en Samsung 8200. Nu skal jeg bare finde ud af at tænde for den og finde programmerne. Den kan tilsluttes mit gode gamle TV via mit gamle scart kabel, så det er perfekt.

Med hensyn til konen mange gamle VHS bånd fandt jeg også en ny maskine med VHS og DVD brænder, så de kan bliver overspillet. Jeg fik fortalt at man ikke må lave med DVD brænder, fordi man ikke må gemme de digitale signaler. Alle de film eller optagelser man gemmer på Harddisken går bare tabt hvis den går i stykker. Man kan ikke engnag lave en backup eller en kopi til sig selv.
Køber man nyt elektronik i dag bliver man bombet tilbage til stenalderen.

Til dig tadeo tak for oplysningen, men jeg handler ikke over internettet med sådanne ting. Der bliver ikke andet end problemer hvis den ikke virker. Du skal sende den frem og tilbage. Nej en forretning i byen er det bedste også selv om det måske skulle lidt mere end hos wupti. Det gjorde den nu ikke.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : grow

Dato : 15-11-11 09:10

Tak for point HUGO-BØRGE. Du bliver sikkert glad for dit indkøb og kan beholde dit gamle tv.