/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PC til USB - DISK
Fra : nomore
Vist : 404 gange
10 point
Dato : 08-11-11 21:28

Trådløst, hvordan gør man lige DET
Da jeg ikke kunne få et svar på samme spørgsmål her
http://www.kandu.dk/Spg158713.aspx

HVORFOR DOG SÅ SPØRGE IGEN:
Tja: måske der var en´ der vidste om det kunne lade sig gøre.
Eller det er ganske umuligt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-11-11 21:58

Citat
Trådløst, hvordan gør man lige DET

Først kigger du på din Router, har den evt mulighed for usb tilslutning af HDD
Så er det den nemmeste løsning

ellers skal vi til at lede efter en eller anden form for bridge

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-11-11 22:28

sad lige og kiggede på SOC sytemer (System On a Chip) og faldt over denne her:
http://www.globalscaletechnologies.com/p-31-guruplug-server-standard.aspx
Den vil jo kunne bruges til alverdens ting, f.eks lige lave en usbprinter om til en netværksprinter og/eller forbinde din usb hdd til netværket, både kablet og trådløst

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-11-11 23:01

Citat
Først kigger du på din Router, har den evt mulighed for usb tilslutning af HDD
Så er det den nemmeste løsning

Øhh: hvad er det for genstand?
KENDER INTET til trådløst, spørger bare om det kan lade sig gøre
Og dit LINK = smid mig tilbage til sten-alderen
Citat
ellers skal vi til at lede efter en eller anden form for bridge

Går ud fra det ikke er en Melodi.

Beklager, men som skrevet - kender jeg INTET til trådløst.
Men ville bare høre om man kunne overføre TRÅDLØST til en usb-disk
fra en pc, der intet har af samme? trådløst.

Men det kan man sikkert IKKE, ifølge mange andre herinde.

Men du skal da have TAK for! i det mindste at svare på DET

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 10 point
Dato : 08-11-11 23:50

Citat
Først kigger du på din Router, har den evt mulighed for usb tilslutning af HDD

Router = den boks din computer taler med for at komme på internettet.
Her er lidt billeder af forskellige routere: http://tinyurl.com/routere

HDD er forkortelsen for en harddisk : http://tinyurl.com/USB1-HDD

altså, hvis din router har et usb stik kan du sætte din harddisk til der og tilgå den fra din computer.
Hvis computeren kan komme på internettet kan den også få fat i harddisken, uanset om computeren kører med kabel eller den kører trådløst

Håber jeg forstod spørgsmålet rigtigt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-11 18:30

Ja.
Med en USB / trådløs converter .....................hen til en router med AccessPoint som kan sende videre til harddisk via lokalnetværket eller via usb fra routeren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-11 19:01

Jeg har ikke hørt om denne mulighed:

PC/converter ................................... trådløs ................................ USB-harddisk

Men dette kan man:

PC/converter ..............trådløs ad hoc ........................converter/PC > USB harddisk

Ad hoc er den trådløse forbindelse mellem 2 computere ud uden andet udstyr en 2 små convertere. (evt. USB)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-11-11 19:16

Citat
Router = den boks din computer taler med for at komme på internettet.
Her er lidt billeder af forskellige routere: http://tinyurl.com/routere

OK ______ skal man købe den også?
Som skrevet = har IKKE trådløst
Mit er OLD-Nordisk gennem en omdeler af en eller anden art = direkte i tlf -dåsen
og ind i PC + et par enkelte/ flere stik til - ethernet / tlf/ pstn / udsl/ afbryder/ reset
Der sidder ganske vist en antenne på boksen, men aner JO IKKE hvad der skal bruges.

Citat
Ad hoc er den trådløse forbindelse mellem 2 computere ud uden andet udstyr en 2 små convertere. (evt. USB)

WOW _ der blev jeg mere klog

Citat
hen til en router med AccessPoint som kan sende videre til harddisk via lokalnetværket eller via usb fra routeren

Og hvad HEDDER DET på Dansk????
Jeg har Words med Access?? - men tvivler på det er samme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-11 19:25

Access Point > tilgangs punkt > antennen er tilgangs punktet.

Alm. netkort (ethernet) ---------------- til ledningsoverførsel
Trådløs netkort også kaldet adapter ..................til trådløs overførsel

To trådløse netkort i hver sin computer kan snakke sammen og det kaldes ad hoc
eller midlertidig forbindelse

Det gammeldags udstyr med antenne, som du har må have et navn og model nr.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-12 14:33

og hva' med at følge op på gamle ? ja jeg spø'r bare!
2 01-02-12 50 Rynker (12) Naturpleje
3 30-12-11 11 Ø_hh hvad sker der _ lige. (7) Andet hardware
4 29-12-11 11 Trafik, pas på (9) Smalltalk
5 22-12-11 11 Et par lydbøger. (7) Smalltalk
6 20-12-11 11 Fjæsbog (20) Kandu.dk
7 02-12-11 139 Ny måler (19) Andet hus og have
8 24-11-11 11 http://www.kandu.dk/tip21870.aspx (5) Håndarbejde
9 08-11-11 10 PC til USB - DISK (8) Andet hardware

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-02-12 23:54

Citat
ja jeg spø'r bare!

Det gør du BARE:

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-12 23:58

Citat
Sjovt som du skal SPØRGE = når du ikke får svar........................./////

Du har jo selv sagt jeg skulle

Citat
ja jeg spø'r bare!

Det gør du bare.....

http://www.kandu.dk/Spg160568.aspx

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-02-12 00:01

Jeg har en TELIA? med antenne på/ hvor alle mine ? andre stik (nas/media player/ og andet) går ind i.

Og så har lige købt en ????? LAN adapter til 10.- med software.
den finder TELIA øjeblikkeligt, men så kan jeg sg_ ikke huske de koder jeg engang har fået udleveret
fra ___TELIA.....
Nå: men takker for hjælpen = jeg får SGU da aldrig trådløst........

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 21-02-12 00:02

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Kommer nok tilbage?

Når jeg fatter SO IEN DING/ dong_le