/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Fuld løn
Fra : Mille1133
Vist : 868 gange
100 point
Dato : 02-11-11 21:23

Er det rimligt når man er 3 ansatte og ikke har overindkomst at betale fuld løn når ens med arbejder brækker sin lille finger UDEN for arbejdstiden

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 02-11-11 21:26

Samme regler som havde det være influenza

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 02-11-11 21:31

kommer an på hvor lang tid ansat og meget mere.
Men hvilket job kan man ikke bestride med en brækket lille finger???
Har du spillet rugby i 17 år og havde altid en finger der var delvis brækket.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-11-11 22:44

det er prisen for at være selvstændig. hvis han er uarbejdsdygtig skal han have sygepenge uanset hvor og hvornår skaden er sket. men du sliper da for at betale erstatning for en arbejdsskade
og tag så lige at få bragt den overenskomst iorden. det skylder du dine medarbejdere.

Kommentar
Fra : Mille1133

Dato : 03-11-11 16:22

Vi har harft overenskomst med Metal han sagede den op 2009
Vores medarbejdere var osse med på iden ,vi følger Metal med pension og ferie lov,Sh.

Accepteret svar
Fra : Gasmanden2

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-11 11:26

Nej der er fandme ikke rimeligt.

Jeg havde en ansat, der brækkede foden til en polteraften.
Der skulle jeg betale løn til ham i 6 uger = 67.000,00 ( det er det man som arbejdsgiver betaler til en ansat med en grundløn på 30.000,00. Det dækker feriepenge, barselsfonde, pension og alt muligt andet skrald vi er pålagt at betale )
Herudover fik hans kollegaer x-tra travlt i perioden, og kom senere hjem, som igen kostede x-tra penge for firmaet.

Jeg kan til min gode grød, ikke se hvordan man kan forsvare, at det er arbejdsgiverens ansvar at aflønne ansatte, der kommer til skade, eller på anden måde bliver uarbejdsdygtige, i deres fritid.

Det bør være en privat anliggende. Det burde være noget man selv skulle forsikre sig mod.

Det er et STORT problem for små virksomheder som min, med kun 5 ansatte.
To eller tre af dem på et år, kan betyde firmaet må lukke, og 5 mennesker står uden arbejde.

Gasmanden2

Godkendelse af svar
Fra : Mille1133

Dato : 16-11-11 12:01

Tak for svaret Gasmanden2.
Jeg sys heller ikke det er rimligt
vi er kun 5 ,men har lavet ny kontrakt med dem og at vi betaler syge/dagpenge 103 kr pr time