/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Arbejdsløs strikkedame
Fra : malmin
Vist : 2850 gange
100 point
Dato : 26-10-11 21:11

Er der nogen af jer der kender en forretning ol. der kunne bruge en strikkedame?

Jeg har strikket for en garnbutik i 12år, den er desværre lukket nu.

Jeg har strikket alt, tror jeg - modellerne der skulle bruges til butikken, kunder der kom og bestilte og strikket ting færdige som kunden ikke orkede.

Jeg overholder strikkefastheden, så modellerne bliver præcis den størrelse som der står i opskriften.

En veninde jeg har, strikkede engang for en butik der sendte modellerne ud til hende, men den butik eksisterer ikke mere, men måske kender i til noget/nogen der gerne vil have strikket håndstrikkede ting.

Jeg ved godt at Røde Kors og andre hjælpe organisationer har brug for hjælp, men der skal jeg selv sætte farver sammen. Jeg synes det er mere spændende at få en opskrift, med garn og størrelse og så strikke det.

Jeg har så mange trøjer som jeg selv har komponeret, så det er helt sjovt at strikke efter en opskrift.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-11 21:34

Citat
Jeg har strikket for en garnbutik i 12år, den er desværre lukket nu.

Kunne Du ikke have overtaget den

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-10-11 21:43

Prøv at skrive til denne butik:

http://www.tantehanne.dk/

Måske kan hun bruge endnu en strikkedame.

Og ellers er det jo bare at skrive til alle de garnbutikker, du kan finde.
Held og lykke med det

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-11 22:01

Jeg mener altså er der er noget på rokken.dk

De har på et tidspunkt efterlyst strikkere- prøv lige at spørg der:

http://rokken3.dk/index.php

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-11 22:03

Her kunne du måske lave dit første projekt ?
http://www.kandu.dk/spg158694.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-11 22:11

Smuller-54.... rokken søger, det er rigtigt nok, men det til at strikke strømper og huer til hjemløse...så jeg tilfældigvis i tv igår

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-10-11 07:24

nu ved jeg ikke lige, hvor du bor, men der findes en lækker butik i hornslet www.fischer-filt.dk
der har jeg fået strikket et forrygende flot sjal.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 27-10-11 16:40

Jeg har meldt mig ind i Rokken - et stort og flot forum, men jeg synes det ser noget uoverskueligt ud, det er nok bare til jeg har været der nogle gange.

I har sikkert ret i at jeg skal skrive til forskellige garnbutikker og spørge om de har brug for en strikkedame - men jeg er bare ikke god til at sælge mig selv, føler at det er anmassende at trænge sig på og spørge om lov til at strikke for deres forretning.

Men det er da et forsøg værd - det har sat nogle tanker igang hos mig.

Det ville bare være lettere hvis nogen kendte nogen der gerne ville have strikket noget

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-10-11 16:56

I virkeligheden, så tror jeg, det er bedre, at du går ind i en garnbutik og spørger dér, om de måske kender nogen, der vil have strikket noget. Hvis du spørger sådan, så melder de nok selv ud, hvis de kan bruge dig. Det er nok vigtigt, at du har noget med, du har strikket, så man ser at du strikker pænt. Jeg har set nogle frygtelige resultater på strikkerier, hvor jeg tænkte: "godt det ikke var mig, der bestilte det arbejde."
I garnbutikkerne hører de sikkert om folk, der gerne vil have strikket noget.

Hvis du har lavet noget, som du gerne vil sælge, så prøv her:

http://www.amio.dk/

Måske vil du af denne vej kunne få spændende opgaver.

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-11 19:32

kære malmin, jeg vil meget gerne spørge i hornslet. der strikker de bl.a. hanne falkenbegr modeller op.hvis de kan bruge en strikkerske mere, er du så parat til at sende fotos eller beskrivelser afsted? gerne til mig, men så kører det sikkert osse for . fortæl lidt om dig selv, gerne i privat.
kender forresten osse en lækkerlækker butik /garndame privat i grenaa.
vistnok www.kashmir.dk.
bare sig til og jeg vil forsøge
at skabe en kontakt

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-10-11 19:34

hov der kom et punktum for meget med:
www.kashmir.dk

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-10-11 19:36
Godkendelse af svar
Fra : malmin

Dato : 28-10-11 14:53

Tak for din hjælpsomhed aasenissum.

Jeg kunne utroligt godt tænke mig at strikke Hanne Falkenberg, men der er nok ikke brug for flere strikke damer der

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-10-11 18:31

tak for dit valg.
og ved du nu hvad, selv om de måske ikke har brug for dig i dette øjeblik, så er der atter en dag i morgen.
jeg forsøger at ta kontakt i morgen. op med næsen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 07-11-11 23:37

som du nu ved, så får hanne falkenberg selv strikket sine modeller op til butikkerne. så det er hende, du skal ha fat i.

Kommentar
Fra : Goodvibes

Dato : 09-03-12 17:06

Hej Malmin - er du stadig interesseret i strikke arbejde? Jeg mangler en strikkedame til at strikke en række Helga Isager modeller op - var det noget?

Kommentar
Fra : Goodvibes

Dato : 09-03-12 17:07

...det er super lækkert garn og fine modeller! Kig på www.amimono.dk

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-03-12 18:10

du skal skrive på privatmail herinde, da Malmin ikke får mail, efter at spørgsmålet er lukket

Kommentar
Fra : Goodvibes

Dato : 09-03-12 23:11

Hmm...ledte også efter malmins mailadresse dog uden held...hvor finder jeg den?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-03-12 06:12

søg på "malmin" under "find en bruger"
Når du er inde på malmins profil, står der øverst til venstre "skriv til malmin"

Hendes email adr. kan du ikke se her på Kandu, men du kan skrive til hende via Kandu, så får hun beskeden

Kommentar
Fra : kpmk

Dato : 02-10-12 12:51

Hejsa
Hvor blev jeg glad da jeg faldte over dit indlæg, da det lige er en som dig jeg søger
Er du stadig interesseret i at få nogle strikkeopgaver?
Jeg er ved at åbne en lille butik der skal sælge håndstrikket børnetøj i alderen 0-4 år.
Jeg har allerede nogle strikke-glade damer som er i fuld gang med at strikke fine ting for mig.
Det foregår på den måde at jeg leverer garn og opskrifter og så afregner vi par del. Der er ingen krav om hvor mange opgaver man påtager sig eller nogen fast deadline. Det aftaler vi løbende. Det er oftest muligt selv at byde ind på nogle forskellige opgaver.
Jeg tænkte, om det kunne være noget for dig
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Venligst Mette

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-10-12 13:50

Citat
Hvor blev jeg glad da jeg faldte over dit indlæg, da det lige er en som dig jeg søger

Hej Mette, malmin læser formodentlig ikke din hilsen, da hun ikke får besked om, når der er nye svar i tråden.
Du kan sende malmin en privat besked ved at gå ind på hendes profil og sende hende en besked derfra.
Held og lykke med din nye butik