/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Sjælevarmer m lange ærmer søges
Fra : Nyx-x
Vist : 2439 gange
50 point
Dato : 24-10-11 15:53

Jeg har brug for en sjælevarmer med lange ærmer. Glatstrik(eller hæklet)

Den skal nærmest kun være ærme og rygstykke. Ikke noget foran.
Den skal bruges under poncho.
Så det er meningen den skal være sort og uden mønster, da den skal kunne gå til det meste.
Jeg har målt en bluse der passer. Den er 44 cm målt fra armhule til ærmekant, og 48 cm over skulderene. Sådan fpr at give en ide af størrelsen. Jeg strikker ikke selv, jeg kan ikke holde interessen ud over de 3 cm.

Kender du et sted jeg kan finde opskrift og garntype? Eller har du en opskrift?

Eller lige så godt, et sted den kan købes, for ca 200 kr eller der omkring. ;)

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 24-10-11 16:11

OBS den skal ligge glat til.
Så flagermusærmer og andet der kan få den til at flagere. Dur bare ikke. Det krøller sammen i jakken og buler ud.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-10-11 16:35
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-10-11 16:36

http://www.ellos.dk/cv/_/N-?Ntk=All&Ntt=bolero
Der er mange at vælge imellem.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 60 point
Dato : 24-10-11 16:36
Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 26-10-11 18:47

Jeg gik ind i en garnbutik og klagede min nød. For selv om de foreslag i gav, så var de udsolgt el slet ikke i min størrelse.

I butikken fandt de denne opskrift
http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=65&d_id=5&lang=dk

Så jeg drog af med opskrift og garn nok til en sjælevarmer.

Så nu går jagten ind på en strikke-kyndig person. He, he. Gad vide om jeg skal købe det store fiskenet i sportsbutikken og sætte mig på gågaden i et lusket hjørne.
Når der så vandre en enlig uanet pensionist forbí der ser ud til at kjunne strikke. Så HAPS....

Det må jeg lige fin-tænke engang. For det med garn og pinde, det er vist ikke noget jeg kan holde opmærksomheden ved. Ikke hvis jeg gerne vil have den sjælevarmer denne vinter.

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 26-10-11 18:50

Tak for svaret smuller54.

Det var dig der fik mig til at få damen i butikken til at lede efter en sjælevarmer i deres opskrifter.
Så du får lige lidt points.

PS du kan vel ikke strikke og bor i eller i nærheden af Odense. Jeg søger nu en der kan strikke. LOL

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-11 18:57

Citat
PS du kan vel ikke strikke og bor i eller i nærheden af Odense. Jeg søger nu en der kan strikke. LOL

jo, jeg kan strikke, og jo jeg bor på Fyn, men jeg har det desværre ikke tiden til det- jeg tror ikke det ville blive denne vinter

tak for point- håber du finder een der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 04-11-11 23:58

Hej smuller
Jeg har lokket min faster til det. Hun kunne denne vinter. :)

Men efter jeg har søgt højt og lavt på min pc, efter sjælevarmer.
Så dukker der hele tiden reklamer op fra ellos med deres cardigans og ligende strik.
Hmmm

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-11-11 11:24

hej igen

Det lyder godt, at du kan få den strikket- dejligt, tillykke med det.

Hvor får du reklamer ? her på kandu.dk eller i din mail ??

mvh Smuller