/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Canal Digital
Fra : Højris
Vist : 800 gange
500 point
Dato : 11-10-11 20:41

Hey you !
Jeg har her forleden modtaget en paraboldecoderbox med en harddisk på 250 GB.
Det er så også fint nok, men på fronten er der et USB stik.
I den medfølgende brugermanual står at den er deaktiveret
Hvis nu at den ikke var det, hvad var den så beregnet til. ?

Højris

Kommentar
Fra : webm

Dato : 11-10-11 20:50

alt hvad man bruger et USB stik til...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-10-11 21:12

Du kan typisk indlæse fra USB, men IKKE gemme, da udsendelserne er kopibeskyttet.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-10-11 21:57

Det kunne være sjovt at finde et crack på nettet, så den kunne aktivers, og så du kunne bruge USB stikket til at flytte film fra boksen til USB memory stik. Der er med stor sandsynlighed 1000 der har forsøgt. (Der er ingen garanti for at det er lovligt...)

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 11-10-11 22:56

Jammen Bertel for He..... da. Du har forstået spørgsmålet
Spørgsmålet er så, om der sidder en jumber inde i kabinettet der skal flyttes lidt på,
eller det drejer sig om software.
Højris

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-10-11 23:06

Glem det_
Lukker du boksen op? så virker lortet sikkert ikke mere
+
der er ikke nogen der har fundet løsningen endnu,
men den er lige på trapperne.
skal jeg hilse fra andre der prøver at knække = lovlydige´s problemer/ programmer
Ellers kan du måske bruge dette/ nakket fra.

http://www.kandu.dk/spg158367.aspx

Citat
er det muligt at overføre optagelserne til en DVD?

Når du har fået dine filer over på en pc, kan du bruge dette
program til at konvertere streamén med
Anbefaler du først scanner for dårlige tids-koder.
Det tager omkring et kvarter, for at scanne og konvertere en 2 timer lang film.
Du kan gemme som TS/ eller MPEG = som kan afspilles gennem din Media Player

http://www.free-codecs.com/download/MPEG_Streamclip.htm
http://www.gratisimage.dk/image-1B48_4E932F43.jpg

Kan du ikke afspille i Media Player, efter afkodning, så prøv disse 2 programmer
der kan du vælge enten at brænde til dvd/ eller omkode til AVI eller andet

http://download.cnet.com/AVStoDVD/3000-2194_4-10785838.html
http://www.formatoz.com/download.html

Vil dog sige, at jeg tit er ude for at optagede film har fejl
og ikke kan kodes om - men det kan jo bare være LOKALT

Hvis du vil være helt sikker på en god omkodning af dine optagelser,
så klarer TS-Doctor det til enhver tid, samtidig kan du klippe/ merge/ konvetere osv
Men programmet koster...men er alle pengene værd.
Det klarer at omkode og konvertere til mkv eller mp4 på under 10 minutter.
http://www.cypheros.de/tsdoctor_e.html

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-10-11 23:07

Jeg tvivler lidt på at du kan nøjes med en jumper. Men det er muligt at de har gjort noget i hardwaren, for at der ikke skal være forbindelse. Men det mest sandsynlige er at du skal i gang med noget software.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-10-11 23:15

@nomore, jeg har prøvet "MPEG Streamclip", den virker ganske enkelt ikke. Den første fil jeg forsøge at åbne, fik programmet til at gå ned, så programmet er smidt på porten igen.

Hvis boksen ikke virker efter man har åbnet den (hvilket jeg tvivler på er tilfældet), hvad hjælper dine link så?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-10-11 23:45

Tja: hos mig virker det...
Men har du så også snuppet den rigtige fil -at konvertere.???
Samt afkodet dårlige tidskoder/ tvivler på det.
Citat
Hvis boksen ikke virker efter man har åbnet den (hvilket jeg tvivler på er tilfældet),

Nu er det JO en LÅNT box, (går jeg ud fra) og rører du ved INDHOLDET i den,
kan jeg næsten sige med sikkerhed, at den IKKE VIRKER,
næste gang der kommer strøm på den.
Alle der haft pirat-kort (gamle dage) og prøvet at lege lidt med DET = VED DET
og kom ikke at sig at der ikke er kommet flere og finere måder at beskytte en modtager på
Og de links_ de kan bruges af MANGE/ men FÅ - kan fatte at bruge programmerne
men det er jo så ikke ligefrem en nyhed herinde.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-10-11 23:50

Citat
jeg har prøvet "MPEG Streamclip", den virker ganske enkelt ikke. Den første fil jeg forsøge at åbne, fik programmet til at gå ned, så programmet er smidt på porten igen.

Og du har selvfølgelig quicktime som du sikkert forsøger at opdatere...

Samt alle andre former for gratis Codecs = skal ikke linke?
At det går i sort/ ikke virker, akn være fordi din pc er åben for opdateringer
der skal hentes OG IKKE FINDES, men det bliver bare ved og ved med at hente
O_S_V
klart det program har travlt
med alt andet END

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-10-11 00:00
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-10-11 00:10

At rode med en LEJET modtager,
vil jeg sammenligne med at fjerne et prismærke på en pels/ 50,000
og tage den på - og ud på gaden..
der er sikkert mere end en ALARM ? den pels

Bortset fra det koster/ ikke kun butikken/

Så er der diverse erstatnings-krav/ ophavsret/ bøder/ plettet straffe-attest
Og bagefter DEN tur _ over i den lange KØ af arbejds-sky borgere,
der ikke kan finde arbejde...

SMUTTER tråden er skåret ud i gevind

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 18-06-12 18:42

Hej igen !

Hvor er vi så henne i dag, er der sket noget positivt siden sidst, eller hyr

Højris

Kommentar
Fra : netop

Dato : 18-06-12 22:12

JO JOW, det er da holdt op med at regne - det er da positivt..!

Kommentar
Fra : poten

Dato : 18-06-12 22:14

Citat
I den medfølgende brugermanual står at den er deaktiveret [Meget forvirret]
Hvis nu at den ikke var det, hvad var den så beregnet til. ?

Hvorfor egentlig ikke bare spørge Canal Digital?