/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
HDD-optagelse til andet medie?
Fra : lukas2502
Vist : 798 gange
328 point
Dato : 07-10-11 10:41

Jeg har nogle gode HDD-optagelser fra tv som jeg gerne vil kunne tage med mig, men en HDD-optager er jo ikke særlig transportabel, er det muligt at overføre optagelserne til en DVD?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-11 11:29

Ja - det er nemt nok, men det er tvivlsomt om den kan afspilles andre steder....

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-10-11 16:31

HVORDAN?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-10-11 16:40

Det kommer helt an på hvilken HDD optager det er, men det er som regel ikke helt let...
I nogle tilfælde bliver du nødt til at pille hard-disken ud af HDD-optageren, og koble den til din computer.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-10-11 17:08

Det er en LG 397H. Pille hard-disken ud, det lyder ikke helt enkelt, HDD-optageren skulle gerne virke bagefter, og hvordan tilslutte PCen, jeg tænker på evt. stik???

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-10-11 17:19

Du piller "bare" harddisken ud, kobler den til computeren, og sætter den tilbage bagefter. Det er ikke nogen enkel operation men kan gøres.
Du kan købe en "universel USB - Harddisk adapter" hos den lokale PC butik eller online, de koster vist ca. 300,-
Der er en risiko for at din HDD optager bruger et underligt format som ingen andre end den selv kan forstå...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-11 18:27

Citat
jeg tænker på evt. stik

Det kan du godt glemme- så er det ikke længere i HD.....

Din eneste mulighed for at beholde "kvaliteten" er at pille den ud.....

Men HUSK - digitalkopiering er forbudt

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-10-11 18:40

Hvem har talt om HD-kvalitet, i den tid hvor der "kun" fandtes VHS, var kvaliteten måske ikke helt så skarp men OK for mig.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-10-11 19:13

Digital kopiering er ikke forbudt, så længe man kun kopierer til eget forbrug.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-11 19:24

Citat
Digital kopiering er ikke forbudt, så længe man kun kopierer til eget forbrug.

I dette tilfælde JO - du ejer jo IKKE originalen (her var tale om en optagelse fra TV)

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-10-11 10:26

Det er da lovligt at kopiere fra tv til HDD-optager, eller!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-11 20:35

Citat
Det er da lovligt at kopiere fra tv til HDD-optager, eller!

Ja - men det er ikke lovligt at lave FLERE kopier . derfor kan det heller ikke sådan uden videre "trækkes" ud....

Optagelse fra TV er IKKE en digital kopiering - det bliver det først når du kopierer filerne du har optaget.....

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 10-10-11 16:45

I FØLGE KULTURMINISTERIET:

Du må gerne kopiere en dvd til brug på en anden dvd-afspiller, fx hjemme eller i sommerhuset.

Optage musik fra radioen og film fra fjernsynet.

http://www.kum.dk/Infokiosk/Film/Digital-kopiering/Hvad-ma-du/

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-10-11 17:37

@ lukas2502:
Husk lige

DU MÅ IKKE
Bryde en kopispærring for at kopiere cd’en eller dvd’en

Hvilket er grunden til at du skal bede om tilladelse til hver enkelt dvd du vil lægge på dit mediecenter
Læs evt. denne artikel: http://www.comon.dk/art/146368/i-orden-at-bryde-kopispaerring-paa-egne-dvd-film

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 10-10-11 17:58

Men du må gerne bryde en kode eller en kryptering, hvis den forhindrer dig i at se filmen eller lytte til musikken. Det er fx tilfældet, hvis en kopispærret cd ikke kan afspilles på en ældre cd-afspiller eller på en computer med et andet styresystem end det, kopispærringen understøtter.

http://www.kum.dk/Infokiosk/Film/Digital-kopiering/Hvad-ma-du/

MEN DET VAR JO IKKE MIT SPØRGSMÅL. MEN:

Jeg har nogle gode HDD-optagelser fra tv som jeg gerne vil kunne tage med mig, men en HDD-optager er jo ikke særlig transportabel, er det muligt at overføre optagelserne til en DVD?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-11 18:08

Citat
MEN DET VAR JO IKKE MIT SPØRGSMÅL. MEN

Citat
er det muligt at overføre optagelserne til en DVD?

Ja - men så er det ikke længere HD - så det "gode" i optagelsen går fløjten.....

Og ja - det KAN også flyttes digitalt, men det er IKKE lovligt

PS....-

Køb en lidt mere moderne DVD-HDD optager med brænder - så kan du lave alle de DVDer du vil, men de er ikke helt i den oprindelige kvalitet (HD bliver til DVD) - til gengæld er de lovlige

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-10-11 19:39

Citat
er det muligt at overføre optagelserne til en DVD?

Når du har fået dine filer over på en pc, kan du bruge dette
program til at konvertere streamén med
Anbefaler du først scanner for dårlige tids-koder.
Det tager omkring et kvarter, for at scanne og konvertere en 2 timer lang film.
Du kan gemme som TS/ eller MPEG = som kan afspilles gennem din Media Player

http://www.free-codecs.com/download/MPEG_Streamclip.htm
http://www.gratisimage.dk/image-1B48_4E932F43.jpg

Kan du ikke afspille i Media Player, efter afkodning, så prøv disse 2 programmer
der kan du vælge enten at brænde til dvd/ eller omkode til AVI eller andet

http://download.cnet.com/AVStoDVD/3000-2194_4-10785838.html
http://www.formatoz.com/download.html

Vil dog sige, at jeg tit er ude for at optagede film har fejl
og ikke kan kodes om - men det kan jo bare være LOKALT

Hvis du vil være helt sikker på en god omkodning af dine optagelser,
så klarer TS-Doctor det til enhver tid, samtidig kan du klippe/ merge/ konvetere osv
Men programmet koster...men er alle pengene værd.
Det klarer at omkode og konvertere til mkv eller mp4 på under 10 minutter.
http://www.cypheros.de/tsdoctor_e.html

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 10-10-11 23:47

Citat
Når du har fået dine filer over på en pc

Ja men hvordan får jeg dvd-optagelserne over på en pc?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 10-10-11 23:49

Jeg mente HDD-optagelserne, ikke dvd-optagelserne.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-10-11 00:09

Citat
Ja men hvordan får jeg dvd-optagelserne over på en pc?

Hiver disken ud og smider den på din pc - usb eller direkte i bundkortet.
Tror næppe det kan tage over 10 minutter.
Medmindre der er masser af skruer og dinge-noter der driller.

Du skal måske også passe på med at åbne den, det kan være den er beskyttet?
altså hvis du tager disken ud, så kan det være den låser sig = for evigt...
ved det ikke, men værd at tænke på.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 11-10-11 07:31

Pille hard-disken ud, det lyder ikke helt enkelt, HDD-optageren skulle gerne virke bagefter
Hmmmm, ikk` godt!
. så det er nok ikke den løsning jeg kan bruge.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-10-11 21:19

Kom lige til at tænke??, at det sikkert kun gælder de bokse og andet,
man kan LEJE hos TV udbydere.
Sådan var det i gamle dage, havde bare smidt den ud af hovedet.

Og her tænker jeg på dem der gerne vil hacke/ omkode kort...
Er det en privat købt optager/ afspiller du har, kan jeg ikke se nogen grund til
at der skulle være problemer med DET.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 11-10-11 21:28

Citat
Det er en LG 397H.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 328 point
Dato : 11-10-11 23:32

Den kan du hurtig åbne, mener der sidder 2 skruer i hver side ?
muligvis et par stykker på bagklappen.

Når du har åbnet den ? HVIS, så smid et billede herind.
Hvis der ikke sidder noget? ANDET end et strømstik og et almindeligt kabel
til disken, så bare ud med den, og over på din PC = med indholdet.
LAD VÆRE MED AT FORMATERE DEN
Citat
(kom lige til at huske) da disken sikkert er ugen-kendelig
og skal formateres før du kan læse/ bruge den på din pc
MEN LAD VÆRE MED AT FORMATERE
Men så kan du heller ikke smide noget over på din PC
Derimod - kan du formatere den til FAT/ FAT32 på din pc
og tilbage til din optager - hvis den vil godkende at du har formateret den,
og så kan du fremover hente film frem og tilbage.
Medmindre den skal formateres på NY igen, når du vil optage en film.....

Ellers kan du jo bare købe en DVB-T modtager, enten
til PC eller TV, de koster intet nu omdage.
Derfra jeg har mine erfaringer = med omkodning

Men alle de problemer og besvær ? for hvad
Du kan hente masser af film og musik ned ? gratis og i HD kvalitet
Bare log ind på warez-dk, der ligger næsten alt = men ikke lovligt
hvad din/ metode jo heller ikke ligger op til.

Men vil du have adgang til siden, så smid en PM med en gyldig mail og du er godt igang.

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 12-10-11 08:45

Tak for svaret nomore. Ellers kan du jo bare købe en DVB-T modtager, enten
til PC eller TV, de koster intet nu omdage.
Derfra jeg har mine erfaringer = med omkodning.