/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Skal jeg ha nyt bundkort?
Fra : hundebol
Vist : 360 gange
40 point
Dato : 22-05-03 21:16

hej

Jeg har et "Gigabyte GA-6VX7+ ATX" bundkort med en "Intel Penteium 3 EB 733mhz" processer til, men da jeg planlægger at købe det nye "GTA3"-spil, er 733mhz måske lige lidt nok - for den kræver min. 800mhz!

Så mit spørgsmål er: Kan jeg smide en større processer i det bundkort, eller skal jeg så både investere i en ny
processer OG et bundkort??

på forhånd tak,
#BiN

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 21:23

så vidt jeg kan se i manualen til dit motherboard kan den ikke klare mere end 733 mhz.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : hundebol

Dato : 23-05-03 11:34

tak, men er der så nogen der har et forslag til et godt bundkort og en god processer (over 1,3mhz), som passer sammen? Og hvordan kan man vide hvilke kort og processere der passer sammen? (jeg har ik så meget forstand på det skidt)

#BiN

Accepteret svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Modtaget 40 point
Dato : 23-05-03 11:56

Der er massere af gode bundkort der ude. Personlingt vil jeg klart anbefale dig at købe ASUS da de efter min mening er de førende inde for motherboards. Det er sådan at de forskellige motherboards har forskellige slots/sockets
Slot 1 kan passe til nogle Pentium III
socket 370 passer til celeron, Pentium III, og cyrix.
socket 423 passer til Pentium 4
socket 478 passer til Celeron og Pentium 4
socket 603 passer til Pentium Xeon
socket 604 passer til Pentium Xeon server
socket 8 passer til pentium Pro
socket 940 passer til AMD Opteron240 Server
socket A passer til AMD athlon
Super socket 7 passer til AMD-K6-2
UPGA2 passer til Mobile Pentium III

Personligt vil jeg anbefale dig at købe et bundkort med socket A som i hvert fald understøtter op til 2800 MhZ, køb en athlon processor her til. Jeg siger dette da det er den billigste løsning på en svedig computer.
Men, hvis du derimod gerne vil betale noget mere vil jeg anbefale dig at købe en socket 478 og en Pentium 4.

Hvis du har flere spørgsål vil jeg gladeligt svare så godt jeg nu kan.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : hundebol

Dato : 23-05-03 14:08

tak igen JudAs.J.LAiR.P
- det lyder som om du har rigeligt styr på det der og derfor har jeg lige et spørgsmål mere:

Jeg hælder mest til at købe et bundkort der kan køre pentium, og det er fordi jeg har hørt at Pentium både er bedre, hurtigere og mere stabilt end AMD er - men er det rigtigt?

(det med hurtigheden er at, nogle siger: hvis man har en pentium og en AMD med ex. 500mhz begge to, er pentium'en alligevel hurtigere) det er bare noget jeg har hørt...

men jeg takker igen

#BiN

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 23-05-03 14:35

Det var så lidt.

Med hensyn til dit spørgsmål om pentium og amd. Du kan sammenligne det med Mercedes (pentium) og BMW (AMD). Det er sådan at de fleste gerne hælder til Pentium da de får en smule mere kvalitet for pengene, også hastighed. Men forskellen er utroligt lille, så derfor hvis du bare skal bruge den til at spille på er en AMD ganske udenmærket. De er stortset lige gode, men Intels pentium er måske en smule mere stabile. Hvis du har pengene vil jeg klart anbefale dig at købe en Pentium! Men hvis du har lav vande i kassen så køb en AMD, de virker ganske fint selvom pentium kommer før over målstregen.

med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 23-05-03 14:45
Godkendelse af svar
Fra : hundebol

Dato : 23-05-03 15:45

Tak for svaret JudAs.J.LAiR.P. Fantastisk svar... ville egentlig først give dig 4 stjerner, men de svar er sgu for gode til kun at få 4! Takker...

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 23-05-03 15:51

Det var så lidt. skriv endelig, hvis der er mere jeg kan hjælpe med. Tak for din ros.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P