/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gmail til MS Outlook
Fra : Gambrinus
Vist : 971 gange
365 point
Dato : 16-09-11 09:11

Hvordan er det nu lige, man får Gmail til at overføre Gmail E-mails til MS Outlook ?
(Uden at slette E-mails i Gmail)

Kan jeg give andre mulighed for at logge ind på min Gmail konto og læse E-mails, uden de kan rette eller slette dem ?

Gambrinus

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-09-11 09:16

MS har lavet en lille side om det her:
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/bruge-outlook-sammen-med-google-gmail-HA001148898.aspx

Desuden har gmail en guide du kan finde når du er logget ind på den gmail.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-11 12:39

Mon ikke MS Outlook er som andre E-mail programmer og du skal i din konto sætte en markering ved Gem en kopi på serveren eller noget i den retning

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 365 point
Dato : 16-09-11 15:06

www.google.dk
start gmail
klik på det lille tandhjul oppe til højre og vælg mail-indstillinger
videresendelse og pop/imap
rul ned til "Konfigurer din e-mail-klient (f.eks. Outlook, Thunderbird, iPhone)"

eller:

Citat
Først gøres gmail klar til at være en pop3 mail
Start gmail
Indstillinger(øverst oppe)
Fanen videresend og pop
Jeg har valgt "aktiver pop" for alle mails,
og du kan vælge at behold gmails i indbakken eller at arkivere dem
Gem ændringer
Nu bør den være klar

Start Outlook eller Outlook Express
[citat]
Funktioner>konti>tilføj>post>skriv dit navn>næste>skriv din nye email-adresse>
næste>
serveren til indgående post er en >pop3<
server til indgående post (pop3 ell imap): [ pop.gmail.com ]
server til udgående post (smtp): [smtp.gmail.com]
næste>
kontonavn:[din nye emailadresse]
adgangskode [den kode du har skiftet til] (kan sættes på senere hvis du vil ha' den privat)
næste>
her vil den oprette forbindelse til nettet men jeg kører over lokalnet,
og kan ikke råde dig her.
næste>
Udfør. Men du er ikke færdig endnu>
under funktioner>konti>er din nye mail>egenskaber>
forbindelse........her kan du rette måden du får adgang til nettet
Avanceret:
udgående post.... [465]
[X] denne server.........
indgående post... [995]
[X] denne server.........

Servere:
der vil stå det hele men der mangler:
[X] min server kræver godkendelse

tryk anvend
OK

Saxet fra et emesen tip 20-11-05

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-11 15:22

Jeg videresender til anden gmail og bruger den ande til fælleskig.

Hovedmail a@gmail gemmes på serveren og videresendes til b@gmail

Der er flere som kan åbne og læse b@gmail
Jeg har ikke testet om de kan slette en a@gmail

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-10-11 19:11

Tak for svaret emesen
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-11 20:32

Selv tak - skulle jeg hilse og sige.