/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Samsung harddiskoptager BD-HDD combo
Fra : burt28
Vist : 2820 gange
200 point
Dato : 14-09-11 19:31

Hej

Har problemer med at få overstående model til at finde kanaeler på fjernsynet - har tilsluttet det med hdmi kabel fra et Samsung fjernsyn til harddiskoptageren. Jeg har sat ante bestikket i harddisken og sat antenneforbindelse imellem fjernsyn og harddisken.. Den skriver at den ikke kan finde kanaler - jeg er med i fællesantenneforening og har søgt via kabelforbindelse... Den kan godt finde internet samt afspille dvd film.
Hvad mon jeg gør galt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-11 19:43

Harddisk optageren skal være mellem antenne og TV ikke omvendt

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 14-09-11 19:48

burt28

Du skriver ikke hvor dit antenne kabel er koblet til din Samsung(det kabel som du modtager tv signal) dette kabel skal du mont. i samsung og derefter fra samsung til tv'et.
Du skriver ikke om du har signal på tv med din opsætning ?, men prøv det jeg forslår, så vend tilbage.

Mvh
Prosat

Kommentar
Fra : burt28

Dato : 14-09-11 20:52

Hej

Kan godt se jeg ikke har formuleret mig helt godt nok - beklager ..

Men jeg har sat indgående antennestik i harddisken og derfra ført det vedlagte kabel fra harddisken og ned til fjernsynet ...

Jeg kan godt se fjernsyn som jeg plejer med antennestikket placeret i harddisken , altså bare på den almindelige indgang ...

Jeg har søgt på kanaler via det der hedder luft og har der fået diverse gratis kanaler ned -

Håber det giver lidt mening ...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-09-11 21:12

Jeg er stærkt i tivil om, hvorvidt et "simpelt" antennestik er i stand til at levere signal i HD kvalitet, men det er fordi, jeg er på parabol, hvor det sagtens kan lade sig gøre, fog ikke på antennekabel.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 14-09-11 21:55

Godt så, har du You see, hvis du har skal du søge på et netværks nr. det er det samme, som du bruger når du søger kanaler på dit tv.

Hvis din Samsung spørger om du har antenne eller kabel, skal du trykkke på kabel tv. tast dit You see netværks nr. her hvor jeg bor i landet er det 651, du kan gå ind på You see hjemmeside og finde dit, hvis du ikke har det.

Prosat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-11 00:04

Citat
jeg er med i fællesantenneforening og har søgt via kabelforbindelse

Citat
men det er fordi, jeg er på parabol

Det virker lidt forvirrende

Hvis du får signal via parabol er det ikke så sært du ingen kanaler finder - Samsungen har IKKE S-modtager kun c (kabel) og t (alm.antenne)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-11 17:06

Citat
Jeg har søgt på kanaler via det der hedder luft,.................

... - når du har kabel TV skal du søge på 'cable / kabel', og ikke luft, !

en typisk fejl er at 'apperatet' ikke er Dansk,.. og med Dansk tuner,
det kan du se på typebetegnelsen som skal ende på 'XEE',.. hvis det er Dansk,
ellers kan det hjælpe (måske løse problemet) at ændre sprogindstillingerne til Finsk / Finland,..

på min gamle Samsung HD-DVD optager, (modtager kun analog) virker det sådan :
menu > indstilling > indstilling af kanaler > manuel opsætning
her kan du direkte skrive kanalnummeret på ønskede kanaler på en lang liste,

kanalnumrene burde du kunne finde på din antenneudbyders hjemmeside,
eller direkte hos antenneforeningen.