/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Køler til AMD Duron
Fra : Lesonal
Vist : 234 gange
50 point
Dato : 21-05-03 23:56

Hej, er der nogle der ved hvilken køler man skal montere på sin proccesor. Min køler eller blæser tror jeg nok det heder, kunne ikke mere. Jeg har fået en ny der hedder Igloo og det er sådan en alminium plus det er også er større end den der satte på i forvejen.
På den nye køler er der et strømstik med 3 ben på, det er der nemlig ikke på den gamle da det sidder sammen med noget andet. Hvor skal den nye køler få strøm fra ?. Jeg fil jo nødigt brænde noget af.

Håber at mit spørgsmål er til at forstå.
Med venlig hilsen
Lesonal.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 00:01

Har ingen idé om det, men hvorfor ikke tage den gamle afbrændte blæser med ned i butikken? Så får du da den samme eller en magen til
Søren

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 22-05-03 00:08

Hej, Ja det kunne jeg jo gøre men fik at vide at den køler jeg fik sagtens kunne bruges.
Jeg syntes bare at den ser for stor ud og det der strømstik, ja det aner jeg ikke hvor jeg skal sætte.

Venlig hilsen
Lesonal

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 00:12

Hej Lesonal... Det er sådan at de gamle kølere brugte strøm fra de regulære 12 volts stik fra strømforsyningen som harddiske og cd-rom drev. Den køler som du nu har fået er af nyrere dato, så derfor ser stikket anderledes ud. Hvis dit motherboard ikke er for gammelt skulle den supporte det. Stikket tilsluttes nemlig motherboarded i stedet for strømforsyningen i computeren. et sted i nærheden af din processor skulle der være et tre-benet stik hvor der sikkert står CPU FAN ud for. Det er der du skal tilslutte dit stik. hvis du ikke kan finde det så kig i manualen til dit motherboard hvor der er en flot tegning af dit motherboard og alle de forskellige komponenter på det.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 00:13

Så er det jo netop en rigtig god idé, at tage den gamle med ned til forhandleren, når den skal byttes
Husk at lave en likke tegning over hvor stikkene skal tilsluttes - vi mennesker har det med at glemme

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 22-05-03 00:23

Hej JudAs.J.LAiR.P, Hvis det er det rigtige navn, nå men mange tak for din oplysning det var noget der hjalp. Jeg har sådan et tre benet stik lige i nærheden, men der står ikke noget ud for det, men det sidder næsten lige ved siden af så gad vide om det er det. (Men giver det bedre øh strøm til køleren lyder lidt dumt) eller hvad. Hvad gør jeg så ved den gamle køler, den sidder eller hænger da den får strøm som du skriver 12 Volts stik, den kan jeg ikke bare lige tage af.

Med venlig hilsen
Lesonal

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 00:27

sidder? den kan du da sagtens tage af. det skulle ikke være noget problem. Hvilken cpu har du? og hvilket motherboard har du? Hvis du kan give mig navnet på motherboarded kan jeg fortælle dig om det er det rigtige stik som du har fundet.

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 22-05-03 00:35

Hej JudAs.J.LAiR.P, Jeg har et K7T PRO. Vers.1 Bundkort, en 600 AMD Duron, Jeg mener at min gamle blæser sidder i et hvidst stik der også sidder i min brænder, de er sat ind som to ekstra, det ser meget originalt ud. Håber min oplysning er god nok.

Lesonal

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 00:39

det hvide stik som der også sidder i din brænder er garanteret bare et Y-stik. som der laver et 12 volts stik om til to 12 volts stik. du skulle kunne trække y-stikket fra blæserens ledning ved at holde godt fast om de hvide stik. (obs. træk ikke i ledningerne, de kan nemlig falde ud af det hvide stik). du kan jo lige prøve lidt imens jeg undersøger dit motherboard

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 00:45

okay, jeg har fundet dit stik. Jeg har en tegning af dit motherboard. har du ICQ, messenger eller et eller andet hvor jeg kan sende tegningen til dig. Jeg skal nok sætte en flot rød ring om det stik du skal sætte ledningen på... ;) også bare for at være sikker på at det er det rigtige motherboard jeg har fundet er det nok meget godt hvis du lige ser om det er magen til dit...

Mvh.
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 22-05-03 00:58

Hej igen JudAs.J.LAiR.P, jeg har ikke en ICQ, messenger , men en alm. mail adresse, den må du godt få, Standox@familie.tdcadsl.dk, og mange tak for hjælpen, jeg prøver lige at se på de ledninger.

Hej...
Lesonal.

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 22-05-03 01:09

Hej igen JudAs.J.LAiR.P, Tak for det det er lige det jeg har, nu ser det hele ud til at virke, så det var det nu virker det hele igen.

Fortsat god aften/nat
Med venlig hilsen
Lesonal.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 02:00

Det var så lidt! Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe.
selv tak.

Med venlig hilsen

JudAs.J.LAiR.P