/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ny harddisk
Fra : snaptil
Vist : 489 gange
100 point
Dato : 05-09-11 16:26

Hejsa

I et andet spørgsmål har jeg en harddisk der måske er stået af. Vil nu over og hente en ny.
der ligger en edb butik lige i nærheden, desværre har de ikke den samme disk.

Min nuværende disk er:

http://www.tomshardware.com/reviews/travelstar-7k200-5k250-beat-band,1725-5.html

5k250

jeg kan kun se billige sata 300 ved forhandleren

min pc er noget lignende denne:

http://www.procomparison.info/notebook-laptop+packard-bell+easynote-me-35-me35-u-005.html

bortset fra i hvertfald harddisken som er forskellig, men resten ser ud som jeg husker.

kan jeg bruge sata 300?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 05-09-11 16:48

Ja, hvis din PC har SATA-port!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 05-09-11 16:52

det går jeg udfra. Den gamle disk var jo med sata 150 ?? eller tager jeg fejl? har linket et billede af den, fra en artikel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-09-11 18:28

Her kan du se forskellen på Sata og Pata

http://www.billedeupload.dk/photo/2011-09/555e4d21/Sata Pata.jpg.html

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 05-09-11 19:06

var egentlig mest i tvivl om alle sata virker??

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-09-11 19:22

Citat
var egentlig mest i tvivl om alle sata virker??

IKKE hvis der sidder en ATA/ IDE i den, så er det spildte penge
---
Om der så er forskel på nye SATA 2 og 3 ????
Eller det bare handler om et enkelt strømstik?
I dit tilfælde, syntes jeg du skulle se på disken sata / ata-ide
eller tag et billede af disken´s PIN´s så kan vi se hvad der sidder i den.
---
Angående dine LINKS, så får jeg fejl på dem begge sider du henviser til

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-09-11 19:23
Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-09-11 09:00

I følge dit link med PC'en, så er det en SATA disk du skal bruge. Men tag dog din HD ud og tag den med til computerforretningen.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 29-09-11 09:27

Tak for svaret severino.

var som sagt ikke i tvivl om at der var SATA port. Mere om alle typer SATA duede detil.