/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
i/o fejl pc
Fra : snaptil
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 05-09-11 09:53

Hejsa

jeg har en pc der lige har været en tur på gulvet. Efter genstart kan den ikke opstarte windows. den forslår at teste disk, men ender ud i en i/o fejl. Før jeg nu løber og køber ny harddisk feks, vil jeg høre om nogen kan bekræfte mig i at det netop er det den fejler.

Nogen ideer til hvad der kan være galt, eller hvordan jeg tester?
Jeg har en gammel bærbar, men det var desværre ikke samme harddisk type.
Jeg har en ny bærbar, men den vil jeg ikke lave rod med (-:

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-09-11 09:54

Jeg ville starte med og hive harddisken ud og sætte den ind igen, for at være sikker på den er tilsluttet korrekt til computeren.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 05-09-11 09:57

Har jeg gjort (-:

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-09-11 10:01

Kan harddisken ses i BIOS?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 05-09-11 10:07

Jeg er ikke hjemme lige nu. Men mener at jeg i opstarten får en besked om hvad der er tilsluttet. og der mener jeg den fremgår. Men jeg kigger lige på det i eftermiddag når jeg kommer hjem.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-09-11 11:41

NY disk - altid efter hårtdt slag! Levetiden er begrænset. Det koster ikke alverden
Dataredning - indlever disken til en computercity butik

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 05-09-11 16:07

harddisken kan ses i bios. Jeg får en " status 0x00000e9. Jeg kan se på microsoft hjemmeside at en del folk har oplevet den fejl.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 05-09-11 18:20

Nu har jeg købt ny harddisk. Desværre fik jeg ikke nogen vista cd med dengang jeg købte den pc )-:

men afprøver lige nu med en xp cd jeg havde til at ligge, fra den gang man fik cd med ved køb af ny pc.

indtil videre ser det ud til den virker nu.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 06-09-11 10:05

Der er no ikke så meget andet og gøre som du allerede har gjort, ny disk. Du kan selvfølgelig prøve og reparer system med din windows CD, men når du så skriver at du ikke har den så er det heller ikke en mulighed. Du kan også prøve og geninstallere windows hvis du har andre versioner.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 07-09-11 09:53

Tak for svaret webnoob.