/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
BRÆNDER SLIDT?
Fra : TEAS
Vist : 629 gange
75 point
Dato : 21-05-03 16:42

Det er en Samsung brænder
Nu kan jeg ikke afspille de sidste brændte cder på vores anlæg
men godt på en bærbar radio med cd+bånd.
Hvordan kan jeg se at den ikke brænder godt
Brænderprogramet er Easyld Creator De Luxe der er brugt i hele anlæges levetid 3 år.

mvh
Teas

Accepteret svar
Fra : xor

Modtaget 85 point
Dato : 21-05-03 16:50

Vi har haft samme problem. Med at vores anlæg ikke kunne afspille brændte cd'er lige pludselig. Min løsning var simpelthen bare at skille det ad og rense laserhovedet. Det lykkedes uden problemer og anlægget har spillet lystigt lige siden. Vores problem kom også pludseligt.
Og anlægget kunne sagtens spille alm. cd'er det var kun de brændte som voldte os prob. lige pludselig.

/Xor ,->

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-03 17:56

Prøv her:
http://www.roxio.com/en/index.jhtml;jsessionid=X4TSEE4NJM1QPLAQAMFR3KVMCACAYIV0?_requestid=647679
Det er Roxio der suporterer Easy cd creator.
Emesen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-05-03 18:57

Prøv at skifte til et andet CD mærke (Verbatim, Kodak, Infiniti osv.)... ikke sikkert det hjælper, men det var da værd at prøve. Vores gamle CD afspiller fik samme tendenser lige før den røg på genbrug, her hjalp intet, den hakkede og stønnede i alle hjemmebrændte CD'ere.
Søren

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-05-03 19:01

Prøv med en rense-cd

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 21-05-03 21:11

Til CATBODY.
Skal både brænderen og cd afspilleren have en tur med
en rense cd?
mvh
Teas

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 22-05-03 06:32

det kan du roligt gøre. Også jeg havde en plextor brænder som missede under brændingen, efter en tur med rense cd var problemet løst.
Stor set så er en snavset laser i brænderen sikker et større problem end tilsvarende ved en læser. Klart at der ikke er nogen read after write og at en brænder umuligt kan repeterer en mislykket brænding. Derimod har læseren altid en mulighed for at gentage en partiel læsning, og det gør den også indtil flere gange hvis det er nødvebdigt.
MVh OW

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 27-05-03 20:15

Tak for svaret xor.
Den er som ny.
mvh
TEAS