/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
mus til at tegne med...
Fra : hovsada
Vist : 401 gange
50 point
Dato : 17-08-11 22:54

jeg laver sjove tegninger med musen, men vil gerne have anbefalet en bedre end den jeg har fra logitec...det skal være en mus IKKE pen.
Den jeg har er svær at lave lige linier med uden mange "hakker"

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-08-11 05:47

Det kan kun en forbedret motorik gøre hvis Du ikke vil bruge en pen.

Men Du kan jo prøve at sætte en blyant på en sten med gaffatape og tegne på et stykke papir for at træne motorikken.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 18-08-11 07:11

sikke noget sludder- den mus jeg havde tidligere var uproblematisk, husker bare ikke , hvad mærket var ! Du behøver ikke svare Luffe

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-08-11 11:05

Nu skriver du ikke, hvilken logitech mus, du har, men denne er god:

http://www.pricerunner.dk/pl/110-222819/Mus/Logitech-MX1000-Cordless-Laser-Mouse-Black-Sammenlign-Priser

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-08-11 11:28

pifo...der stor kun logitec på den...og jeg husker den faktisk bedre tidligere--kan den blive for gammel og alligevel virke ?

prøver at undersøge den foreslåede - tak

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-08-11 11:28

stor=står

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-08-11 11:36

Du kan læse andre brugeres anmeldelser, når du trykker på linket. Jeg har selv haft forskellige Logitech mus, da jeg brugte PC, og de er ikke lige gode allesammen. Denne her var dog upåklagelig. Og jeg arvede den endda fra en anden, så den var brugt en del, da jeg overtog den. Om en mus kan blive for gammel? Hmm, disse laserstyrede mus burde virke fint uanset alder, så det har jeg svært ved at forestille mig skulle være årsagen. Men, man ved jo aldrig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-08-11 16:22

Jeg har selv en gammel MX500, samme form som MX1000, den ligger skønt i hånden, men der er jo forskel på folk.

Det kan nu også være en fordel at have armlæn på stolen, og så finde den helt rigtige højde så hele armen er totalt i hvilestilling fra skulder og til håndled, det forebygger museskader.

Prøv også at pille lidt ved både hastighed og accelleration for curseren inde i opstillingen.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-08-11 17:23

Luffe A....fik at vide i en pc forretning at musemåtten måske gjorde en stor forskel...og bare det at vende den med bagsiden opad har forbedret stregerne og i det hele taget "styringen"

prøver det med cursee´ren , hvis jeg kan finde ud af det :-/

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-08-11 17:23

hov curseren

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-08-11 17:38

Måtter er også et diskussionsemne blandt nørder, selv om jeg ikke spiller købte jeg en rigtig "spilleplade", en Icemat som er en matteret glasplade, men det er også længe siden så jeg bliver sikkert overrulet af en anden om et øjeblik.

Når man sidder og sveder med musen kommer der uværgeligt lidt hudfedt på underlaget som så også giver modstand i hug, dette kan også sætte sig på musens fødder.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-08-11 19:17

Prøv at afspritte din musemåtte, det kan være, at det hjælper. Lån evt et par musemåtter af vennerne, så du kan se, hvilken en der fungerer bedst for dig og din mus, før du køber en ny. Det er jo i hvert fald en billigere løsning end at købe ny mus