/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
DFDS Middelhavet
Fra : Sunnyman
Vist : 937 gange
100 point
Dato : 11-08-11 00:14

DFDS sejlede i tiden 1970-1982 i middelhavet med skibene Dana Corona & Dana Sirena.

Jeg mangler lidt oplysninger om hvornaar skibenedriften blev indstillet, om der var forskaeld paa om skibene stoppede samtidig paa henholdsvis Corona /Sirena.

Det gaelder en aeldgammel Whiskey !!!

Kommentar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 11-08-11 04:05

Hej Sunnyman

Mellem 1967 og 1970 fire identiske bil-passagerfærger, der oprindeligt hedder MS Kong Olav V, MS Prinsesse Margarethe, MS Aalborghus og MS Trekroner blev taget i brug på København-Oslo og København-Aalborg ruter. Imidlertid blev København-Aalborg tjeneste lukket allerede i 1970. Efterfølgende Aalborghus og Trekroner blev ombygget og omdøbt til MS Dana Sirena og MS Dana Corona, henholdsvis for færgefart på Middelhavet. Forvirrende, blev skibenes navne senere omstødt, med Dana Sirena bliver Dana Corona og vice versa

MS Trekroner:

http://www.faergejournalen.dk/DFDS/Trekroner.html

MS Aalborghus:

http://www.faergejournalen.dk/DFDS/Aalborghus.html

håber det er en rigtig god whiskey

mvh

Ketchikan