/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Floppy Problem
Fra : Surf
Vist : 432 gange
50 point
Dato : 21-05-03 00:56

min floppy disk sige pludselig indsæt en disk i drev a. men disketten er i drev a. jeg har både prøvet med nye som med gamle diskette

kan nogen af jer fortælle mig hvad der er galt. og jeg vil helst ikke købe en ny lige nu. så please fortæl ikke at jeg skal ha en ny

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-05-03 11:52

WinXP er ekstrem sart m.h.t. floppies. Floppies lavet på en Win95/98/ME-PC har XP tendens til at nægte adgang til, så det kan være det, der er galt. Hvis det derimod er en floppie, som kommer fra en WinXP, er det desværre nok tegn på at drevet er defekt. Check ledninger og skruer. Hvis det ikke hjælper, så check floppyen på en anden maskine, bare for at sikre at disken er OK. Hvis disken er OK, må du nok ud i yderligere fejlfinding, evt. udskiftning af diskettedrevet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-03 16:42

Lyser den?
Det kan også være at disketten ikke er helt på plads. Når du går i eks. stifinder vil den jo gerne ha' noget at kikke på. Prøv at afslutte stifinder med en diskette i, hvis den altså bare vil læse nogle af dine disketter.
Emesen.

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 07-11-06 17:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål