/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er freden endelig sikret ?
Fra : Provsten1
Vist : 862 gange
200 point
Dato : 08-08-11 07:31

Tordensskjolds soldater har meget på samvittigheden ! I den forbindelse kan det kun glæde at kunnet konstatere, at Bent Ballegaard Knudsens manglende lyst (eller er han smidt ud?) til at debattere på saglig vis, mangler fuldstændigt !
Endelig blev der fred på kandu jagtsiden, efter oraklet er stoppet. Det har så til gengæld også stoppet de øvrige debattørers lyst og trang til at skrive - men det vigtigste mål, nemlig at få stoppet bb1's eskapader, ser ud til at være lykkedes og så er mit mål nået !
At han tilsyneladende også har indstillet "skydningen" i andre fora, er kun glædeligt !!

Er andre enige i dette udsagn ?

Så lad os starte igen efter forhåbentlig veloverstået sommerferie, med positive og lærerige indslag - vi har jo før vist at det kunne lade sig gøre !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 08-08-11 07:50

Helt enig. Lad os få idioterne væk.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 08-08-11 08:03

Hugo Børge, var den lidt tvetydigt ?

kryds

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 200 point
Dato : 08-08-11 09:33

Kære Provst !

Du har fuldstændig ret m.h.t. skvaddermiklen bb1 !! (Dette kunne jeg have ladet være med, men er der nogen der fortjener et gok i nødden, så er det ubetinget bb1)

Som du bl.a. skriver, har vi før kunnet opretholde en god og kammeratlig tone blandt de fleste af
debattørerne, somme tider garneret med lidt sort humor m.m., men aldrig perfidt ! Nu skal man ikke lave om på sig selv, men dog tænke lidt over hvad man vil svarer på - lade være med at såre andre der har en anden mening end én selv - det skal man holde sig for ØJE !! Vi er alle forskellige med mange forskellige baggrunde, men én ting har vi tilfælles: Jagten og glæden ved at færdes i naturen (iøvrigt snart nøddetid, herligt - prøv at lægge nøddekærnerne i en god portvin i et par uger - en himmerrigsmundfuld), men også andre af naturens egne produkter er på vej ! Og jagttiden ikke at forglemme - det varer ikke længe, før vi igen kan vederkvædes denne tid !!
Og vore firbenede venner, skal igen trænes til den store finale på året - joh der er så sandelig nok at være glad og taknemmelig over !

Jeg vil på forhånd ønske et rigtigt godt efterår til alle.

ØV4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-08-11 13:04

Hej Provst + alle i andre.

Jeps, det ser ud til freden endelig har indfundet sig på jagtsitet. Herligt.
Vores Volvo -kørende "ven", øffer dog stadig på Danmarks Jægerforbunds debatside. Men også på det debatforum er der, heldigvis da, fornuftige jægere der forstår stoppe bb1, når han bliver for højtflyvende - det sker jo temmelig tit, det ved vi jo...

Jaaaah, jagtsæsonen nærmer sig - og derved også det smukke efterår......Ohhhhh, jeg elsker efteråret, særlig når skoven iklæder sig sin smukke farvedragt. Og Luften er så ren og skær med duft af ny faldne blade, og mos. Når stjernerne og månen står helt tydeligt i mørket - og pludselig som et festfyrværkeri, kommer stjerneskuddene, her sidst i august og september.

Jo, vi har meget at glæde os over - og ikke mindst for tippet, vedr. nøddekerner i portvin - det skal ihvertfald prøves..! Tak for det tip.

Jeg ser frem til en masse gode debatter + erfaringsudvekslinger...

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-08-11 16:52

Til Øjenvidnet4

Det der med nøddekærnerne lyder ikke dårligt.Men hvad serverer du dem til???? Ost -som pynt eller??
Ham der Bent Ballegaard Knudsen har jeg ikke hørt om / læst fra... Så der bliver jeg nødt til at holde mig neutral.....men de der nødder.....................

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-08-11 17:37

Tjaaa--man kan da altid håbe at freden varer ved så dette site igen bliver til at bruge.
For god ordens skyld vil jeg da lige nævne, at fra jeg startede på sitet og til en del af ovenstående dukkede op, var der også fred og fordragelighed (også med bb1) så måske har han ikke hele skylden alene.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-08-11 18:16

Da fik vi så den!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-08-11 20:45

Der var også fred og hymnes fryd, indtil den lillle dreng, sagde de berømte ord " jamen han har jo ingenting på ", og så kom realiterterne på bordet, så den lille øvelse, blev vist gentaget her.

Husk det med nødderne, at de skal tørres først i et net, på radiatoren eller et andet tilsvarende varmt sted.
Hvis man skal have den rette smag ud af dem, kan de også lægges i vand i et par dage før de spises, dette blot hvis der findes nogle, som ikke vil have dem med spirituosa velsmag, børnebørn, tanter og andet godtfolk. I Udløsning bruger de vist nok Bommelunder.

Der er masser af også rigtige nødder i år, har fundet mig et par steder, håber det samme for jer hold jer fra parrenødderne ikke sandt.

Hip fra
Multi X og god bedring til den faldne Tonganeser
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-08-11 07:29

Til sverola.

De herlige hasselnødder, som har ligget i portvin, kan spises som snack, serveres til ost eller serveres til vildtretter. Skal de serveres til vildtretter, kan man indkoge lagen(portvinen), så man får en sirup - prøv det !!
Jeg synes det er positivt, at du forholder dig neutral til Bendt Ballegård Knudsen, som nok kan betegnes som "overnød"

Betterwisser har ret i, at man bør tørre nødderne først hvis man vil have dem til at suge meget portvin/alcohol, men jeg bruger helt friske nødder som kun suger lidt, men i en passende mængde !
Men der frit slag - prøv jer frem.
Dét med "parrenødder" og "bommelunder" skal man være varsom med - vent evt. til lidt senere på året, specielt hvis man bor i "Udløsning"

ØV4
Multi-X DK

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-08-11 13:52

Hej BW, du piirer min nysgerrighed. Du skriver til slut;
Citat
Hip fra
Multi X og god bedring til den faldne Tonganeser
BWHmmmm, nu kan det godt nok forstås på mange måder, men er Tonga kommet til skade - eller......?

HH
Gem et lille smil til det bli'r gråvejr...

Hmmm. Det er så i dag du skal smile....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-08-11 14:18

Jeg rodede lidt i gamle spørgsmål.
Sig mig engang, folks. Det kan da ikke være rigtigt, at I anbefaler at deltage jagter, som skal betales med sorte penge ?

http://www.kandu.dk/spg49257.aspx

Jeg tænker på, dabj og bb1....f.eks.

HH
lovlydig som bare fanden.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-08-11 15:16

Heidi-Ho

Jyske dollars er et gangbart middel mange steder - jeg har jeg ladet mig fortælle, at specielt den ene af de nævnte personer ikke kender til andet end de jyske dollars, så det undrer såmænd ikke én !! Han har altid været ulden i kanten og ikke til at stole på !!
Men han bor jo også i bibel-bæltet !!!! Desuden staver han ikke sit navn med hverken C eller K Men optræder somme tider som julemand

ØV4

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 09-08-11 15:20

Henstilling til alle om at opføre sig som voksne mennesker - tak !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-08-11 15:31

Til Øjenvidnet4

Takker for opskrift....Det skal jeg prøve næste gang den står på dyresteg.....( som jeg dog ikke selv har skudt )

Mvh

sverola

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-08-11 16:50

Jeg synes mandler passer bedre til portvin.

Hej HH.
Søndag morgen faldt jeg ned af en trappe fra 1. salen til receptionen i stuen på en luderhotel i Schleswig - med en enorm og næsten selvkørende kuffert i favnen.

Resultat: Forstuvning og diverse ødelagte ledbånd i venstre ankel. Den ser rigtig grim ud. Hallelujah.

Tak for de gode ønsker BW

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-08-11 17:02

->Heidi-Ho
Citat
Jeg rodede lidt i gamle spørgsmål.
Sig mig engang, folks. Det kan da ikke være rigtigt, at I anbefaler at deltage jagter, som skal betales med sorte penge ?

http://www.kandu.dk/spg49257.aspx

Jeg tænker på, dabj og bb1....f.eks.

Nej-da
Jeg har ingen sorte penge, og jeg oplyser altid skattefar, om hvor meget, og hvilke lodsejere, jeg betaler til for jagt, men det gør I vel alle
Og selvfølgelig opgiver lodsejerne da jagtlejen som indtægtet

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-08-11 21:36

Helt sikkert. Og provenuet vedr. forplejningen - f.eks. forloren hare købt i Netto i Horsens - opgives naturligvis også som skattepligtig indkomst.

Mvh.
Tonganeseren

Har lige nydt synet af konen - som har gravet en faskine på 1 m3. Edermageme godt gået. Det tog kun 2 timer.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-08-11 21:38

Citat
Henstilling til alle om at opføre sig som voksne mennesker - tak !

Med venlig hilsen
Provsten1
Yes boss....

Citat
Hej HH.
Søndag morgen faldt jeg ned af en trappe fra 1. salen til receptionen i stuen på en luderhotel i Schleswig - med en enorm og næsten selvkørende kuffert i favnen.

Resultat: Forstuvning og diverse ødelagte ledbånd i venstre ankel. Den ser rigtig grim ud. Hallelujah.

Tak for de gode ønsker BW

Mvh.
Tonganeseren
Ohhhh, det lyder som om det har været en god ferie - dog med kedelig finale.
Godt det kun var benet det gik udover, og ikke andre ......æhhæm....stive lemmer...

Citat
Nej-da
Jeg har ingen sorte penge, og jeg oplyser altid skattefar, om hvor meget, og hvilke lodsejere, jeg betaler til for jagt, men det gør I vel alle
Og selvfølgelig opgiver lodsejerne da jagtlejen som indtægtet
Så absolut da. Alt andet ville jo være direkte forbryderisk.

Mvh.
HH
Deee't snart min føs'dag. Ska' jæ gi' laukawe ?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-08-11 21:52

Jada - og det er også snart min fødselsdag - nemlig den 21. august.

Mvh.
Tonganeseren

Da jeg landede i receptionen - klynkende som en tøs, kom en af kavalleristerne hen til mig og sagde på gebrokkent dansk: " Skal jeg hjælpe dig op at stå"?

Grunden til konen og mit ophold på det lidt lurvede hotel var, at alle andre steder var optaget. Men morgenmaden var fin.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-08-11 08:20

Hej Tonganeser.

Hvorfor nu nøjes med et lurvet hotel, når der i området findes en fremragende Kgl.Priviligeret Kro i Oeversee, ca 8 -10 km syd for Flensburg og vel 15 - 20 km fra Schleswig på vej B76, som er den gamle hovedvej sydpå med et udsøgt spisekort og fremragende vine - det skulle du og din faskine-gravende hustru onde jer selv - en virkelig oplevelse !!
www.historischer-krug.de

ØV4

Iøvrigt findes der kun meget få trapper på stedet - det kan lade sig gøre at få et værelse i stueplan, så dét må ikke være undskyldningen - til info, ligger receptionen i stueplan !!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-08-11 10:18

Hej ØV4

Vi ankom ret sent til Schleswig og kunne ikke køre videre, fordi vi den efterfølgende dag skulle aflægge min afdøde søns gravsted (i Sønderjylland) et besøg. Vi kørte lidt rundt i byen - og der var ved at opstå lidt panik, fordi alt var optaget. Vi overvejede faktisk at køre til Grænsekroen i Rudbøl - som vi kender, men det var blevet sent.
Tak for linket - den må vi prøve, næste gang vi er i området.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-08-11 22:34

Et godt råd:
Brug ikke tiden på at køre til Brest og Point Raz i Bretagne - Point Raz - efter rejsebskrivelser skulle være en stor oplevelse. Fis i en hornlygte - Bornholms nordkyst er langt flottere.

Mvh.

En køretræt Tonganeser

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 12-08-11 07:07

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Med venlig hilsen
Provsten1