/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
AM/FM Radiosignal
Fra : rwo
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 10-07-11 18:01

Hvis jeg køber en almindelig radio med batterier og antenne, vil den så ikke fungere, når det analog signal lukker indenfor de næste år?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-07-11 18:09

Køb en DAB radio, den koster nogenlunde det samme og den kan tage mange kanaler også P1 P2 P3

En DAB radio fungere næsten som en alm transister, den kan bruges til batteri og strøm.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-11 18:11

Træk roligt vejret.

http://www.dr.dk/OmDR/digitalradio/Hjaelp/Spoergsmaal_og_svar/20110314094319.htm

"Jeg har hørt, at analog radio stopper indenfor få år?
Nej det er ikke korrekt. På samme måde som man har digitaliseret tv, digitaliserer Danmark også radio. Men der går mange år endnu, før det analoge FM slukkes. Politikerne skal først tage den endelige beslutning".

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-11 14:13

Lykken er at vide hvad der er almindeligt, var der engang et psykologipar som ofte sagde.

Ingen ved hvad en almindelig radio er.
Dr sender kun ganske lidt am. Vejrmeldinger og sådan noget.
Fm sendenettet vil være aktivt adskillige år endnu. .