/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lær mig lidt om bærebare pc'er
Fra : lyng
Vist : 404 gange
50 point
Dato : 20-05-03 09:27

Jeg har fået en ældre Acer bærebar. Og hvad med hensyn til opgradering ?
1) er det en normal størrelse,type, HD, så man bare kan købe en "tilfældig" ny HD ?
2) netkort, er det et normalt størrelse,type netkort ?
3) processor... type ?

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 20-05-03 11:32

1: størrelsen på harddiske til bærbare hedder 2,5" harddiske

2:normalt går du ikke galt i byen med et pcmcia netkort

3: processor typen er den samme som i stationære pc´er

Accepteret svar
Fra : xor

Modtaget 50 point
Dato : 20-05-03 11:36

Du leder efter en 2½" HD.
En typisk størrelse kunne være en IBM Travelstar 30 GB til en værdi på 945,00
Netkort her leder du efter et pcmcia kort eller også kaldet et pc card .
Et typisk sådanne et kunne være : Netgear PC-Card, 10/100, til 319,00
Processor type. Ja hvad angår din cpy bør du kontakte producenten/leverandør af bærbar typen. De vil kunne hjælpe dig
med viden om den overhovedet kan opgraderes med en ny og hurtigere cpu.

/Xor ,->

Kommentar
Fra : xor

Dato : 20-05-03 11:37

Nå jeg ok. Der var lige en der var hurtigere end.. hehe
Irreterende at der ikke bliver opdateret under indtastningen af et svar.

/Xor ,->

Kommentar
Fra : xor

Dato : 20-05-03 11:38

Lige en ting. Melander cpu'erne i en bærbar kan godt være den samme som i en stationær men det frarådes meget da de har en betydeligt højere forbrug af strøm. Hvilket vil reducere dens uptime når den køre på batterier..

/Xor ,->

Godkendelse af svar
Fra : lyng

Dato : 20-05-03 21:41

Tak for svaret xor.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 20-05-03 22:10

øhhh tillykke med pointene xor!!!!