/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
HJÆLP til Joey
Fra : miejoey
Vist : 248 gange
20 point
Dato : 06-07-11 17:57

Hej alle .

Jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe mig.

Jeg har købt en 1 ½ år gammel nymfeparakit. Han er vant til og gå i voliere, men har nu fundet sig til rette i et stor bur hjemme hos os.

Vi kan godt tage ham op på hånden, men han prøver med det samme at komme væk. Han er ude hver dag , og nyder det. han går lidt rundt over det hele og kigger, men nærmer sig aldrig os. vi snakker meget med ham , men hvis vi kommer for tæt på hvæser han meget . det har han gjort siden vi fik ham for en måned siden.

Mit største ønske er at gøre Joey tam , da jeg har ville have sådan en fugl siden jeg var helt lille ! Er det helt umuligt når han er over 1 år ???

Håber der er en der kan hjælpe !

Knus Mie & den ikke så tamme Joey

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-07-11 19:38

Har du prøvet at fodre ham med hånden? Hvis han finder ud af, at du har noget, han gerne vil have, så vil han sikkert langsomt nærme sig dig.
Det er ikke umuligt at tæmme ham, men det kræver tålmodighed, når du ikke har haft ham fra han var helt ung. Håber det lykkes for dig

Kommentar
Fra : miejoey

Dato : 06-07-11 19:47

Tak for rådet (:

- det er bare svært når han allerede hvæser når jeg stikker hånden bare lidt ind i buret .. men tålmodighed er vel nøgleordet (:

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-07-11 20:00

Husk at have noget "guf" i hånden og hold hånden stille (lææænge), så vænner han sig til at din hånd er der, og en dag synes han sikkert at det er en ganske fredelig "pind", der næsten hører til i buret
Yes - tålmodighed er nøgleordet. Lad være med at stikke hånden helt hen i næbet på ham, men hold hånden tilbage, så han selv må opsøge den.

Kommentar
Fra : miejoey

Dato : 11-07-11 20:32

Jeg har nu prøvet og håndmade den , men uden held . Den bliver nærmest mere bange ( også selvom jeg sidder stille rigtig længe )

- Når jeg nu ikke har haft den fra unge af, kan den så godt blive så tam at man kan ae den eller ? og har du andre ideer til hvordan man får den tam ?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-07-11 21:01

Har du læst denne tråd?
http://www.kandu.dk/spg94121.aspx

Kommentar
Fra : pifo