/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Cigaret ladestik
Fra : nomore
Vist : 377 gange
50 point
Dato : 01-07-11 01:23

Har stikket til at smide i DIREKTE i en bil´s cigar tænder, MEN
hvad er hvad, da jeg ikke vil have stikket til - cigar-stikke, men vil køre det direkte
over batteriet.
Der sidder en BLÅ og en RØD ledning???
i ladestikket = har ikke et måle apperat.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-11 06:25

Rød er plus, blå minus

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-07-11 08:07

Citat
Der sidder en BLÅ og en RØD ledning??? i ladestikket

det er mulligvis udgangen fra ladestikket, hvor RØD er plus UD ? volt og BLÅ er minus/stel.

Stiften i midten af stikket er plus , og den/dem på siden af stikket er minus .
MEN der sidder noget elektronik i ladestikket, og det skal du bibeholde, for der kommer 12 DC ind i ladestikket og måske kun 5-6 volt ud til det der skal lades op

Husk at montere en sikring ved bil-batteriet, der sidder normalt en sikring i ladestikket

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 01-09-11 19:32

Hva´ så ??

Futtede du bilen af

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-09-11 22:43

Citat
har ikke et måle apperat

Hvad skal du må med det manglende "apperat"?