/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Hurtigst til Grenå?
Fra : kartoffel88
Vist : 1138 gange
137 point
Dato : 08-06-11 08:52

Hejsa.

Jeg skal mod min vilje desværre hele vejen til grenå.
Nogen der ved hvodan jeg hurtigst kommer derover? Jeg så lige på googlemaps at det tager 5 timer. Det kan da ikke passe???

Jeg bor i København.

Tak.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 08-06-11 08:56

Hov... jeg så lige at de har en lufthavn. Er det også for almindeligt dødelige så jeg kan flyve direkte fra Kastrup?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 147 point
Dato : 08-06-11 09:11

Du kan flyve fra Kastrup til Aarhus, det er ikke så langt fra Genå

http://www.travelmarket.dk/flight_v3_list.cfm?nSearchID=9042488&nTDIId=1740036

Eller du kan tage til Hundested, og tage færgen til Rørvig,og derefter Rørvig Aarhus

http://www.hundested-roervig.dk/kortet.html

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-06-11 09:41

Citat
Rørvig Aarhus

- den må de have indsat siden jeg var der i søndags...

Kartoffel, udfyld dine ønker her: http://www.abildskou.dk/

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 08-06-11 09:50

faktisk ligger Aarhus lufthavn(tirstrup) tættere på Grenaa end Aarhus

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 08-06-11 09:52

Jeg har boet både i københavn og Grenaa. Har bekendte/familie begge steder. Turen tog mig ca 3,5 time i bil. Bus kan gøre det på ca 4 timer. tjek rute 888

Ellers tager flyveturen kun 20 min. en taxa fra lufthavn til grenaa også kun 20 min. så resten det er tiden i kastrup lufthavn til afgang...

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 08-06-11 09:58

Hvis det skal være i egen bil. Så er Ebeltoft Odden også en løsning.

Selve færgetiden tager ikke lang tid ca 45 min. men der er lidt ventetid for at komme på færgen. Det hurtigste er hvis du har business kort, så kommer du hurtigt på.
køretid kbh-odden er ca 1,5 time.
Ebeltoft- Grenaa ca 35 min.

ca i alt ca 2 timer 55 min + ventetid færgeafgang.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 08-06-11 10:01

http://www.mols-linien.dk/index.dsp?page=1130&gclid=CPuDy5TwpakCFYYOfAodGlQ1vg

jeg kender ikke lige det andet link der er lagt ind på en færgeoverfart.

http://www.mols-linien.dk/index.dsp?area=32
Business Blue card, så skal du kan være der 5 min før afgang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-11 10:07

Stouenberg.... det var Odden og ikke Rørvig, men dog tæt på

Så det jeg mener med mit link

Kør til Hundested - tag færgen til Rørvig - kør til Odden og tag færgen til Aarhus

Der er ikke langt at køre mellem færgerne som du kan se på kortet i mit tidligere link

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 08-06-11 23:18

Tak for svaret Nordsted1.