/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Inst.af W7 opgradering
Fra : marcussen1
Vist : 700 gange
500 point
Dato : 28-05-11 12:40

Jeg kan hverken installlere W7 Home Prem opgradering på en Vista eller XP PC.
Jeg følger vejledningen, der medfulgte DVD-diskene, til punkt og prikke, men får ved hvert forsøg at vide, at produktnøglen ikke kan bruges.
Jeg har tidligere fået hjælp fra Microsoft Support, og der har ikke været problmer der. Jeg kan selvfølgelig ringe igen til Microsoft og få hjælp, men det skulle vel ikke være nødvendigt.
Er der nogen, der kender problemet, og kan komme med en løsning, så hurra.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-11 12:42

Det ser jo ud til at du behøver hjælp fra Microsoft.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 28-05-11 13:00

Det kan være der ligger filer der modarbejder processen. Jvis di kan så kunne du slatte alt ved at formatere diske. Så installere viste og opgradere med w7. Jeg havde selv noget lignende problem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-11 13:07

Det er vel den rigtige nøgle til Windows 7 du prøver med? Og ikke den du har til Vista

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-05-11 14:15

Kan det tænkes at du indtaster produktnøgle forkert..

Lad en anden læse nøglen op når du indtster den, så kan det være det virker..

Vh Ben

Kommentar
Fra : leob

Dato : 28-05-11 14:27

Hvor har du CDerne og produktnøglen fra?
Jeg mener, der findes CDer, som kun kan installeres på een PC
Hvis du har købt dem legalt men blot har skiftet computer kan du ved at ringe til Microsoft fortælle dette. Så kan de lukke op for installationen på din nye PC
Leob

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 28-05-11 14:32

Det er den rigtige nøgle, købt hos Computercity, og opgivet til Microsoft, da de tidligere guide'de mig igennem, og stadig på den samme PC.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-05-11 14:59

install win7 uden at angive nøglen, tast den ind efter win7 er installeret.
hvis den ikke accepteres brug da "ring til microsoft".

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 28-05-11 15:08

dk..............
det du foreslår, har jeg også prøvet, og bliver så hjulpet af MS. Men hvorfor kan jeg ikke selv ved at følge MS's anvisninger?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-05-11 15:30

hvrodan gør du ??
opgradere mens xp/vista køre eller ved boot fra dvd'en

har du data på som du vil beholde ?? hvis ikke vælg da "bruger defineret" og slet
alle partioner og kør ny install

Citat
ved at følge MS's anvisninger?

nogle gange kan det være svært at se om det er 8 eller B, C og G, 7 og J osv.

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Windows-7-activation-error-invalid-product-key

du kender sikker denne fremgangsmåde
http://www.sevenforums.com/tutorials/20146-custom-install-windows-7-a.html

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 28-05-11 16:53

dk..........
Jeg tænder PC og når den er startet lægger jeg W7-inst.disk i skuffen og dobb.klikker på setup.
Når INSTALLER WINDOWS kommer frem, klikker jeg på INSTALLER. Hvis jeg har Vista i maskinen klikker på på OPGRADER og følger derefter vejledningen. Jeg skriver ikke produktnøglen ind under istalleringen, først når hele inst. er udført, og får så at vide at nøglen passer ikke til denne PC.
Samme procedure når jeg har XP i maskinen,, der klikker jeg istedet på BRUGERDEFINERET og med samme resultat.
Alt dette har jeg fortalt til MS de 2 gange, jeg har fået hjælp, men ikke noget ordentlig svar på hvorfor jeg ikke kan gøre det selv. Min P-nøgle er derfor god nok. Mystisk!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 28-05-11 16:57

P.S.
Jeg har otgså prøvet at skrive P-nøglen under selve installationen, men med samme resultat

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-05-11 17:23

det lyder som om det ikke er den DVD som fulgte med nøglen du bruger, eller også taster du
forkert nøgle ind, prøv evt. at kig meget nøje på key det kan snilt være fordi du ser et v men det er
et Y eller omvendt. det same med tal 6 <-> 8

som der står i mit link, så prøv at installere (boot fra dvd) og vælg bruger defineret.
fordi det fejler når der kører et styresystem i forvejen.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 28-05-11 17:29

Alle tegn, bogstaver og tal, står helt tydelig på den label, der sidder i kasetten med de 2 HELT LOVLIGE DVD'er.
Jeg har også prøvet at boote fra DVD,en - der er både en 32 bit og en 64 bit, ingen af dem vil godtage P-nøglen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-05-11 17:35

Hvad er det problematiske i at ringe til Microsoft og lade hjælpe dig?

Vh Ben

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 28-05-11 17:36

Nu er problemet jo ikke større end at jeg kan gå til MS og få hjælp, men det undrer mig mig bare,
at jeg ikke kan gøre det på den normale måde. Jeg har glemt at fortælle, at da jeg købte W7 inst. jeg nemt på min Vista. Det fortalte jeg også til MS. Det kommenterede han ikke.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-05-11 19:42

Ring til Microsoft, jeg har kun gode oplevelser med dem.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-05-11 07:36

den opgradering du har, er det sådan at du kan vælge hvilke version du vil instalere, hvis ja, så skal du vælge den du har betalt for, for koden virker kun til den.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 29-05-11 08:51

Det er opgradering med W7 Home Edit med både en 32bit og en 64bit DVD og koden virker på dem begge