/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Overføre tabel på nettet til Ecxel
Fra : rwo
Vist : 702 gange
200 point
Dato : 19-05-11 14:02

Jeg kunne godt tænke mig at kunne overføre denne tabel fra nettet til Excel, så jeg kan lave nogle udregninger selv.

http://www.sluktørsten.dk/index.php/prisliste

Hvordan gør jeg det??

Kommentar
Fra : sion

Dato : 19-05-11 14:13

Marker teksten/tabellerne og kopier. Indsæt herefter i Excel.

As simple as that!

Simon

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-11 14:16

Jeg har lige hentet selve prislisten ind i excel 2000:

Marker > kopier > excel stå i A1 > sæt ind

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-05-11 14:18

Du skal da bare markere det hele og så kopiere det ind i excel, det har jeg lige gjort, du skal dog selv lave alle formlerne.

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 19-05-11 15:10

Men så ligger det hele jo i een celle? Vil gerne flytte tabellen med???

Jeg har engang prøvet at det kan lade sig gøre, men kan ikke huske hvordan.

Kommentar
Fra : sion

Dato : 19-05-11 15:24

Det lyder mærkeligt. Hos os andre kopieres hele tabellen korrekt over i Excel.

Prøv at kopiere tabellen over i Notesblok (Notepad) eller en anden text-editor først, og så videre derfra over i Excel.

Simon

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 19-05-11 15:38

Hvis du ikke selv kan finde ud af og gøre det så kan du hente det her.
http://peecee.dk/upload/view/307726

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 19-05-11 15:51

Jeg får det hele i en lang række i A kolonnen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-05-11 17:11

Hent den jeg har uploadet til dig.

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 19-05-11 21:16

Men jeg vil jo gerne lære det?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-05-11 21:24

Der er ikke noget og lære. Marker hele teksten, fra top til bund, brug Ctrl+C åben excel og placer dig i felt A1 og bruge så Ctrl+V. Det er hvad jeg har gjort og hvad jeg tror de andre har gjort.

Nu prøvede jeg også lige for sjovt og højre klikke på teksten efter jeg har markeret den og valgte kopier og i excel højre klikkede jeg også og valgte indsæt og der fik jeg samme resultat, så man kan ikke rigtig gøre det forkert.

Hvilken version af excel, office pakkeren bruger du?

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 21-05-11 00:33

Jeg har Office til Mac 2011 :)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-05-11 06:57

Citat
Men jeg vil jo gerne lære det?

Har du installeret det, du bliver bedt om = på siden.

http://www.gratisimage.dk/image-59A0_4DD74A6B.jpg

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 22-05-11 12:01

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-11 12:08

selv tak, fandt du ud af det?