/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
lyd
Fra : cccf
Vist : 334 gange
20 point
Dato : 18-05-03 06:51

jeg har et K7S5A bundkort hvor der er lydkort indbygget.
Da jeg har indstallerede Windows XP kan den ikke finde lydkortet ?
Hvad skal jeg gøre.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-05-03 10:42

Hej cccf

Der fulgte garanteret lydkortdrivere med til dit bundkort, prøv at kigge på cd-romen til dit bundkort

mvh srhansen

Kommentar
Fra : SLEIMAN

Dato : 18-05-03 12:49

HEJ....
JEG HAR FAKTISK DET SAME BUNDKORT K7S5A.
PRØV http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=112
OG VÆRE OPMÆRKSOM PÅ AT STEIN ER RIGTIGT FOR DRIVER. DVS. HVOR CD ( DRIVER LIGGER HEN) I CD- DVD ELLER CDRW.
MVH

SLEIMAN

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 18-05-03 13:55

Jeg kan ikke finde cd lydkortdriveren.

sleiman
Kan jeg hente driveren på den side (jeg forstår ikke dit svar)
cccf.

Kommentar
Fra : nikolajuddberg

Dato : 21-05-03 10:14

hej jeg har samme bundkort og samme problem jeg har rettet broblemet ved at gå ond i biosen og disabled lydkortet og derefter købt en andet lydkort ! fordi jeg har fået det indbygged til at virke men det er mildest sagt noget **** ! det lacker og skratter i store og krævende spil ! mit råd vil være at købe et lydkort og gem så den cd du får med ( Husk at kortet skal være xp kompitabelt ) M.V.H Nikolaj

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 24-05-03 21:41

>hej jeg har samme bundkort og samme problem jeg har rettet broblemet ved at gå >ond i biosen og disabled lydkortet og derefter købt en andet lydkort ! fordi jeg har >fået det indbygged til at virke men det er mildest sagt noget **** ! det lacker og >skratter i store og krævende spil ! mit råd vil være at købe et lydkort og gem så den >cd du får med ( Husk at kortet skal være xp kompitabelt ) M.V.H Nikolaj

Jeg er som udgangspunkt enig med Nikolaj. Indbyggede lydkort er som regel ret dårlige. De kan bruges til den almindelige Windowslyd, men skal du spille, bør du investere i noget bedre. Jeg anbefaler (FX) Creatives Audigy-lydkort, som kan fås for ca kr. 500,-. Også andre på markedet tilbyder gode lydkort.

Dette løser selvfølgelig ikke dit problem.
*Genstart computeren. Ved opstartsskærmen skal du ind i bios. (F1, så vidt jeg husker, på dit bundkort. Ellers er det DEL).

* Gå ind i PERIPHALS ell. lign. Her skal du aktivere "AC-97" og "SOUNDCARD", ell. lign. Jeg kan ikke huske hvad det hedder. Men sikkert noget med "sound". Kig i manualen til dit bundkort.

* Nu skal Win XP gerne skrive "Der er fundet ny hardware" når du genstarter. Lad den bare bruge standarddrivere, hvis du er i tvivl om hvor de rigtige er på din CD. Du kan altid opdatere dem senere - helst med sidste nye fra producentens hjemmeside.
Ellers skriv igen

Hilsen Jonas

Accepteret svar
Fra : Soenne

Modtaget 20 point
Dato : 08-01-04 12:38

Prøv denne side

http://www.ecs.com.tw under Downloads/socket A

Her kan du finde alle drivers, men noter dig lige bundkortets versionsnr. først (der er 6 versioner)

mvh Soenne

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 09-01-04 00:05

Tak for svaret Soenne.