/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Software søges
Fra : hawaii7
Vist : 1053 gange
200 point
Dato : 02-05-11 07:33

Jeg har for længe siden modtaget en mail med noget omtale af noget nyt software, men kan nu ikke finde frem til det.
Jeg mener at kunne huske at det var på dansk, kobles til et stereoanlæg og til computerens USB stik, således at man kunne indspille lyd fra steroeanlægget til computeren. Det kunne så gemmes som MP3/MP4 eller som almindelig lyd (som på en CD). Det skal kunne køre på min gamle bærbar med Windows XP. Dette er dog det mindste krav, da jeg ellers må købe en ny bærbar med system 7, eller hvad det nu hedder.
Jeg mener at firmaet der kunne levere dette software med kabel var et kort navn, men det er fuldstændig væk.
Håber der er nogle eksperter som kan hjælpe med at fremsksffe oplysninger om hvad det hedder, og hvor det kan købes.

hawaii7

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-05-11 08:10

- mener du Hardware?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-05-11 08:15

Nej det er software på dansk.

hawaii7

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-05-11 08:41

- altså, et program med kabel?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-05-11 10:26

det er nok audacity, det bruger jeg til min cassettespiller.
Line out fra båndoptager og line in på pc.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-05-11 10:52

Ja Teil, men mit audio in virker ikke på min computer. Det har jeg været igennem før og hotlineservice siger jeg kan prøve at geninstallerer windows. Det gider jeg ikke og derfor søger jeg det der kan tilsluttes til USB stikket. Jeg vil tro der sidder noget elektronik på kablet som omdanner det analoge signel til digital inden det kommer i computeren, men jeg ved det ikke.

hawaii7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-11 16:34

Et gæt:
www.sandberg.it

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-05-11 16:46

Hva' me' sårn' en her :
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=607068
Gambrinus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-05-11 17:15

AGK (kort navn) sælger nogle kabler som kan bruges til overførsel af video og måske også til ren lyd, de kan købes næsten alle steder blandt andre har Bilka dem.
Softwaren - ja det kunne være Audacity som er en udmærket program til at optage lyd, og det er det du skal når du vil overføre lyd fra stereo anlægget til computeren.
Optag lyden og gem som for eksempel MP3, det kan audacity og den er gratis:
http://audacity.sourceforge.net/download/beta_windows
husk også at hente LameMP3 på samme side, for at have mulighed for at gemme som MP3

Accepteret svar
Fra : HUGO-BØRGE

Modtaget 100 point
Dato : 03-05-11 08:24

Jeg mindes at have set nogle programmer i Merlin der hed MAGIX, som er lydregigeringsprogrammer. Er det sådan et program du søger? Jeg ved ikke om der kan indspille via USB.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 04-05-11 12:25

Tak for svaret HUGO-BØRGE.
Du kom med stikordet MAGIX. Merlin soglte før i tiden software fra MAGIX som kunne redigerer lyd og billeder.
Jeg har fundet frem til en leverandør her i landet og fået varen med posten i dag. Det er både hardware og software, så nu skal jeg bare i gang.

hawaii7